Nová pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě.

Nová pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. | foto: CK Fischer

Pro zájezd osobně. Fischer vylepší pobočky, i když věří internetu

  • 2
V době, kdy se čím dál více nákupů služeb přesouvá na internet, je to trošku paradox. Cestovní kancelář Fischer v minulosti výrazně investovala do internetového prodeje, teď však posílí prodeje na pobočkách.

Nový koncept poboček CK Fischer představila v Praze na Národní třídě. Pokud se osvědčí, stejnou proměnou má projít postupně všech více než padesát prodejen zájezdů, které má firma po celé republice.

„Většina lidí začne hledat zájezd na internetu, ale pak stejně přijdou na pobočku. Lidé chtějí svoji dovolenou s někým zkonzultovat a poradit se,“ vysvětlil šéf CK Fischer Jiří Jelínek. „Z dovolené není ještě klasické spotřební zboží, které se kupuje přes internet,“ vysvětlil.

Podle něj lidé mají u zájezdů ještě často obavy platit přes internet, protože jde o výrazně větší sumy najednou. I proto jdou na pobočku.

Kromě nového vzhledu budou prodejci zájezdů mluvit se zákazníky jinak, než jsou zvyklí. Klient nebude sedět proti nim, ale vedle nich, aby se mohli oba společně dívat do monitoru při výběru dovolené. Neplatí podle nich, že na pobočce vybírají zájezdy jen starší ročníky.

Prodej přes pobočky tvoří zhruba 60 % prodejů všech zájezdů CK Fischer, přes internet zhruba šest procent. Firma nezvažuje, že by zájezdy on-line nabízela levněji, i například kvůli udržení sítě provizních prodejců.

Modernizace poboček je mimo jiné reakcí na rozchod CK Fischer s největším internetovým prodejcem zájezdů, společností Invia. Podle Jelínka od rozchodu prodeje cestovky rostou.

Pobočky cestovních kanceláří prošly v minulosti značnou redukcí, zavírali je všechny největší hráči na trhu. V posledních letech však jejich počty opět rozšiřují.