Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firmu Henkel trápí falešné prací gely Persil, rozmáhají se v obchodech

  13:00aktualizováno  13:00
České obchody v posledních týdnech zaplavují neoriginální prací gely Persil. Společnost Henkel, výrobce originálu, počítá ztráty v milionech korun a upozorňuje na špatné prací vlastnosti padělku. Společnost se už obrátila i na policii.

Vlevo je originál pracího gelu Persil, vpravo pak jeho napodobenina, která je k dostání v menších prodejnách v Česku. | foto: Henkel

Velké množství napodobenin Persilu potvrdila série kontrol celních úřadů, ale také několik reakcí zákazníků. Zřejmě podomácku vyráběné padělky byly rozšířené po celém Česku, prodávaly se v menších kamenných obchodech a večerkách. Podle zástupců Henkelu šlo zejména o obchody, které využívají drobné dodavatele. Případem se na základě podnětů firmy Henkel zabývá i policie. Falešné zboží ve všech případech celní úřady zabavily.

„Do velkých prodejen a řetězců se to nedostává. Je to hlavně problém malých prodejců, kterých je v hodnotě prodeje pracích prostředků asi 30 procent trhu. Ti většinou nemají tak propracované dodavatelské vztahy, aby odlišili, kdo jim prodává originál a kdo ne, proto často naletí levnějším výrobkům,“ popisuje mediální zástupkyně Henkelu Lidija Erlebachová.

Podle zástupců firmy neodpovídá originálu ani design obalů. Chybí typické vroubkování na rukojeti, červené zkosené hrdlo lahve a často i průhledný uzávěr. Víčka byla u padělků většinou jiná, červená. Na etiketách originálních produktů je také uvedený název konceptu Coldzyme.

Přesné počty zadržených lahví s gelem Henkel ani celní úřady neevidují, firma však odhaduje až několikamilionové škody. „Celní úřady někdy kontaktují český Henkel, někdy centrálu v Německu, každý případ vedou zvlášť. Hrubý odhad doposud zadržených kusů jde do tisíců. Jejich hodnota pak jde do statisíců až milionů. Do toho nezapočítáváme újmu na dobrém jménu značky, na které tito podvodníci parazitují,“ dodává Erlebachová.

Nízký prací účinek a staré verze obalů

„Ráda bych spotřebitele požádala o opatrnost při výběru a nákupu pracích prostředků. Napodobeniny Persilu mají velmi nízký prací účinek, spotřebitelé jsou zpravidla po koupi falešného Persilu velmi zklamaní. Pro snadnější orientaci je třeba porovnat ostatní aktuální produkty značky, například v jiných obchodech, a to proto, že padělatelé většinou napodobují starší verze obalů. Originální produkty jsou také prezentovány v televizních reklamách, popř. na webových stránkách firmy Henkel nebo značky Persil,“ dodává Jana Očadlíková, manažerka marketingu divize pracích a čisticích prostředků Henkel ČR.

Henkel patří mezi největší výrobce rychloobrátkového zboží na světě. Zabývá se zejména čisticími prostředky, ale také kosmetikou. Kromě Persilu mu patří značky jako Silan, Schwarzkopf, Loctite, či lepidla Pattex. Společnost Henkel zaměstnává po celém světě kolem 47 tisíc lidí. V účetním roce 2014 dosáhl její obrat 16,43 miliardy eur a provozní zisk 2,59 miliardy eur.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Byt není hotel, volá sdružení nájemníků. Airbnb podle nich porušuje zákon

Sdružení nájemníků ČR (SON) vyzvalo ve čtvrtek vedení Prahy a dalších velkých měst v Česku, aby se začala zabývat ubytováním přes Airbnb. To podle spolku...  celý článek

K otevření své prodejny v irském městě Gorey si Lidl přizval místní hvězdu...
V obchodech chybí stovky prodavačů. Nahrazují je brigádníci a automaty

Krize s nedostatkem zaměstnanců v obchodech se s přicházejícím létem ještě prohlubuje. K pokladnám i na jiné provozní pozice se tak dostávají především...  celý článek

Japonské pivo Asahi a jeho tamní největší rival Sapporo.
Japonské pivo Asahi už nebude z Prahy. Výroba se má přesunout do Itálie

Nový japonský vlastník Plzeňského Prazdroje Asahi zreviduje smlouvu s Pivovary Staropramen, podle níž se v konkurenčním pivovaru vyrábí značka Asahi Super Dry....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.