Studenti. Ilustrační foto.

Studenti. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Favoritem studentů je IBM, pracovat by tam šlo nejvíc Evropanů i Čechů

  • 5
Evropští studenti techniky obdivují nejvíce společnost IBM. Pracovat by pro ni chtěla téměř pětina z nich. Ekonomům se zase nejvíc líbí l´Oréal. Své znalosti a schopnosti by v nich chtělo rozvíjet přes 15 procent studentů. Vyplývá to z výzkumu Trendence Institute. A koho mají rádi Češi? IBM a Vodafone.

To, že mezi evropskými ekonomy vede kosmetický L'Oréal, zjistila berlínská agentura z odpovědí čtyřiceti tisíc studentů posledních ročníků a absolventů vysokých škol v 18 evropských zemích. 

 "L´Oréal je na špici už potřetí za pět let. Studenti vědí, že tam mají šanci dospět k rychlé kariéře," popisuje Oliver Viel z Trendence výsledky studie.

Kam by šli nejraději pracovat evropští studenti ekonomie 
Firma Množství studentů (v %)
L'Oréal 15,4
PricewaterhouseCoopers 13,8
Coca-Cola 13,5
Ernst & Young 13,4
Adidas 12,1
Zdroj: Trendence Institute 

U studentů ekonomie skončila poradenská a auditorská společnost PricewaterhouseCoopers jako druhá a Coca-Cola jako třetí, u techniků bodovaly Microsoft a BMW.

Přízeň studentů je pro tyto firmy důležitá, většina z nich totiž loví své zaměstnance už během studia. Ročně totiž potřebují stovky nových lidí a dokážou si je samy zaškolit.

Kam by šli nejraději pracovat evropští studenti technických oborů
Firma Množství studentů (v %)
IBM 19,3
Microsoft 17,5
BMW Group 15,1
Apple 14,1
Intel 12,9
Zdroj: Trendence Institute 

Nově se německá agentura začala ptát i studentů v Česku. Z výsledků 1700 hlasů studentů českých vysokých škol ekonomického a technického zaměření vyplývá, že mají podobné preference jako studenti evropští.

Chcete vědět více?

Kam by šli pracovat čeští studenti a proč?Jak je firmy loví? Čtěte v Byznys Speciálu 
v pondělní MF DNES.

Technické obory ale mají raději než ty módní. Na prvním místě se v Česku v ekonomické tabulce umístil Vodafone a u techniků jako v celé EU vyhrál IBM.

Přitom plat nebývá rozhodující, jak vyplývá ze srovnání MF DNES s českou platovou ligou, tedy firmami, které platí nejlíp. Studenti to většinou ještě na konci školy nevědí a navíc to pro ně nebývá nejdůležitější, tvrdí personalisté.