Takže pan Fejk nechce pro ČD pracovat s touto nálepkou, nebo pan ministr nechce, aby ČD tímto způsobem utrácely peníze?
Je to kombinace obojího. Neuměl jsem si představit, že bychom jeho příjem hájili, na druhou stranu on si neuměl představit, že by tam s touto nálepkou pracoval.
Věříte stále, že generální ředitel, který dal podřízenému takový plat, bude udržovat strategii hospodárnosti?
Panu řediteli Českých drah v tuto chvíli věřím. Myslím si, že i to, jak rychle se vypořádal s tímto případem, je signálem, že to řešit chce. A vím, že akvizice pana Fejka nebyla z jeho hlavy, takže se ho musím zastat.
Pan ministr Bárta, který si pana Fejka přivedl, si nadiktoval i plat, který má mít?
To se neřešilo. Obecně se řešilo, že by měl mít postavení, kompetence i plat na úrovni náměstka generálního ředitele Českých drah, a tam jsou platové podmínky zhruba v tomto řádu. Jenže oni mají hmotnou odpovědnost. A připomínám, že ani audit, který zadal ještě ministr Janota, nedospěl k žádným závěrům, pokud jde o platy managementu státních podniků. Věc odměňování má standardně na starosti dozorčí rada. Nicméně po tomto excesu minulý týden řídící výbor ustanovil takzvaný orgán pro odměňování, který se bude systémově zabývat všemi platy managementu Českých drah.
Víte zcela jistě, že ministr Bárta dohodil pana Fejka pro České dráhy, nebo si to jen myslíte?
Byl jsem součástí managementu ministerstva dopravy jako státní tajemník, byl jsem členem dozorčí rady ČD a byl jsem i předsedou řídícího výboru ČD, takže to jsou věci, které mi nemohly uniknout. Byť jsem je neprojednával v rámci svého pracovního pořádku.