"Osobně jsem přesvědčen, že ombudsmana pojatého jako projektového manažera kvality potřebují České dráhy jako sůl. Pokud by tu práci dělal člověk, kterému by veřejnost i management věřily, přinesla by všem obrovský užitek," řekl Fejk iDNES.cz s tím, že o odchodu jednal s vedením Českých drah od minulého týdne.
Čtěte: Fejk dostane od ČD na rozloučenou téměř 2,5 milionu |
Proč funkci ombudsmana Českých drah opouštíte?
Po zveřejnění odhadu mého platu se kolem mě přehnala tak velká negativní mediální vlna, že fungování mého úřadu paralyzovala. Zřejmě veřejnost potřebovala až Fejka k tomu, aby zjistila to, co všichni vědí. Můj plat v ČD odpovídal zdejší odměňovací praxi, která je veřejně známá.
Co budete nyní dělat?
Z ČD si odnáším pošramocenou pověst, čisté svědomí a zkušenost. Tomu všemu se přizpůsobí má další pracovní cesta. Zatím jsem však této otázce nevěnoval ani vteřinu.
Máte nějaké politické ambice?
Na to jsem v minulosti odpovídal již mnohokrát. Dostal jsem mnoho politických nabídek a všechny bez výjimky odmítl. Neudělal bych to, kdybych měl politické ambice.
Do funkce ombudsmana vás údajně přivedl bývalý ministr dopravy Vít Bárta z VV, plánujete za tuto stranu kandidovat do krajských voleb?
Mé angažmá u Českých drah vyplynulo z debaty mezi ministerstvem dopravy a managementem společnosti. V rámci těchto debat jsem se na začátku roku sešel s panem Bártou, panem Šmerdou, panem Žaludou a dalšími členy managementu. Konkrétní pracovní nabídku mi formuloval pan generální ředitel Žaluda.
Nabídku jsem nijak neovlivňoval, srovnal ji s jinými tehdejšími pracovními nabídkami a nakonec přijal. Všechna jednání na toto téma byla ze strany všech zúčastněných korektní a měla na mysli pracovní výkon a účinný pokus o zlepšení dopravní služby. O politice nepadlo během těchto jednání ani mé několikaměsíční práce ani slovo. Kdyby padlo, narazilo by na to samé jako dřív - na můj nezájem.