Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Fejkovi nevěří devět z deseti lidí. Odchodné by měl vrátit, říkají lidé

  19:11aktualizováno  19:11
Devět z deseti Čechů si myslí, že Petr Fejk, coby ombudsman kvality Českých drah, pobíral neadekvátní plat. Částka 270 tisíc měsíčně se jim zdá přestřelená. Stejně tak Fejkovo "odchodné" ve výši téměř 2,5 milionu korun. Podle dvou třetin Čechů a Češek by měl Fejk toto odstupné vrátit, tvrdí bleskový průzkum společnosti SANEP.

Petr Fejk | foto: Josef VostárekMF DNES

Drtivá většina dotázaných lidí - 89,8 procenta - považuje Fejkův plat ve  výši 270 tisíc korun měsíčně za nepřiměřený. Názor, že by měl Fejk vrátit odstupné ve výši devíti měsíčních platů, má 68,7 procent lidí.

Průzkum SANEP

Bleskový internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 23. - 24. června 2011 na vybrané skupině 1 854 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-69 let. Vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR.

Lidé tak z většiny dali zapravdu lídrovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi nebo premiérovi Petru Nečasovi, kteří Fejka vyzvali, aby se odchodného vzdal a vrátil jej, píše SANEP.

Podle průzkumu mediální obraz Petra Fejka, který se do povědomí společnosti dostal ještě jako úspěšný ředitel pražské zoo, po kauze v Českých drahách značně utrpěl.

"Názor, že Petr Fejk již není po zveřejnění informací o jeho působnosti v čele úřadu ombudsmana pro kvalitu ČD důvěryhodnou osobou, sdílí 61,3 procent respondentů," uvádí průzkum.

Lidé považují "Fejkovu" funkci za zbytečnou

"Negativní postoj veřejnosti patrně umocňuje fakt, že služeb ombudsmana většina obyvatel nejen nevyužila, ale navíc považuje tuto funkci za zbytečnou," píše SANEP.

O tom, že existuje úřad ombudsmana kvality Českých drah, věděla za 4 měsíce jeho fungování asi polovina dotázaných. Služeb Petra Fejka využily jen 4,4 procenta dotázaných. Funkci ombudsmana kvality považuje 74,5 procent respondentů za nepotřebnou.

V kompetencích Fejka byla například péče o cestující, trénink personálu, řešení podnětů a stížností zákazníků či projekt zvyšování kvality služeb ve vlacích EC a IC.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.