Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Felicie skončily. Už definitivně

  11:22aktualizováno  11:22
Výroba nejstaršího modelu v nabídce mladoboleslavské automobilky definitivně skončila. "Poslední felicií bylo krátké provedení s motorem o objemu 1,3 litru a výkonem 50 kilowattů," řekl iDNES Evžen Krauskopf ze společnosti Škoda Auto. Ve Vrchlabí se teď budou vyrábět menší série speciálních modelů škodovek.

Původně měla poslední Felicia sjet z výrobních pásů závodu ve Vrchlabí už v dubnu, pro velký zájem byl ale konec výroby odložen. Nakonec se posledním dnem stal 20. červen. Ten den vyrobila škodovka zároveň třímiliontý vůz od roku 1991, kdy do ní vstoupil Volkswagen.

Krauskopf potvrdil také dřívější vyjádření šéfa automobilky Vratislava Kulhánka, že ve Vrchlabí se dál budou vyrábět speciální modely, hlavně sportovní RS a luxusní s pohonem všech čtyř kol. Počet zaměstnanců se proto zatím nebude snižovat.

Třímiliontým vozem je octavia.
ČTĚTE ZDE!

Poptávka po felicií je podle Krauskopfa stále ještě poměrně vysoká, zásoby na skladě mohou být vyprodány koncem léta.

Za sedm let se vyrobilo 912.810 kusů krátké verze Škody Felicia a 351.436 provedení kombi. Dalších 152.700 vozidel s felicia tvořily modely pick-up, van, fun a auta prodávaná pod značkou VW Caddy.

Základní výsledky Škoda Auto v roce 2000

ukazatel

změna

Zisk po zdanění 3,336 miliardy korun

+ 26,5 %

Obrat 136,283 miliardy korun

+ 23,4 %

Celkový prodej 435 403 vozů

+ 13 %

Prodej v zahraničí 354 418 vozů

tj. 81,4 %
produkce

Felicia byla jedním z nejoblíbenějších aut
Podle údajů Svazu dovozců automobilů byla Škoda Felicia včetně provedení combi nejprodávanějším osobním automobilem v Česku ještě v loňském roce, kdy už jí konkurovala modernější fabie.

Od 1. ledna se felicie nemohou vyvážet do zemí Evropské unie, protože nesplňují požadované emisní limity. Automobilka je proto vyváží na středoevropské a východoevropské trhy a do přidružených států EU včetně Turecka, Malty a Kanárských ostrovů.

Do konce minulého roku prodala Škoda Auto 1,39 milionů osobních felicií, jejichž výroba začala v roce 1994. Výroba užitkových vozidel na bázi felicie už skončila. Těchto vozů se prodalo přes 148 tisíc.

Jedním z typů nejstarší škodovácké řady byla i Felicia Fun - vozidlo pro volný čas.

Jedním z typů nejstarší škodovácké řady byla i Felicia Fun - vozidlo pro volný čas.

Generální ředitel Škody Auto Vratislav Kulhánek na výroční tiskové konferenci (15. března 2001).

Generální ředitel Škody Auto Vratislav Kulhánek (vlevo) a člen představenstva Klaus Wulf na výroční tiskové konferenci (15. března 2001).

Mystery - jedna z posledních akčních verzí Felicie.

Škoda praktická - Felicia Pick-up.

Škoda praktická - pick-up se skříňovou nástavbou.

Výroba oblíbeného rodinného auta Škoda Felicia Combi skončila. (ilustrační foto - 20. června 2000)

Zatím nejúspěšnější model v novodobé historii Škody Auto, Felica ve své poslední karosářské verzi. Výroba oblíbeného rodinného auta skončila v polovině roku 2001, celkem se jich prodalo 1 420 000 kusů.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.