Ferrari: šest let ekonomických úspěchů

- Automobilka Ferrari známá především svými rudými monoposty formule 1 má už nepřetržitých šest let důvod k radosti. Tentokráte ne nad svými sportovními, ale ekonomickými úspěchy. Po hubených letech, kdy přišla o samostatnost a byla nucena se schovat pod ochranné perutě koncernu Fiat, jí pod vedením Lucca Di Montezemola zase narostla její vlastní křídla. Ferrari sice nezvyšuje výrobu o desítky procent ročně, to ani není jejím cílem, snaží se totiž zachovávat exkluzivitu a výjímečnost svých vozů.

Ferrari vykázal za minulý rok pokles čistého zisku na 5,8 milionu eur z předchozích 8,1 milionu za rok 1998. Na zisku Ferrari se projevilo vyšší daňové zatížení a fakt, že konsolidovaný údaj zahrnoval větší podíl ztrát Maserati poté, co Ferrari koupil zbývajících 50 procent jejích akcií.

Firma vyrobila loni pro své zákazníky ve 43 zemích světa celkem 3775 automobilů. Meziročně je to o čtyři procenta více, zejména díky úspěchu nového modelu Ferrari 360 Modena, který nahradil typ Ferrari 355.

Model Ferrari 355 byl až do konce své výroby na jaře 1999 nejvíce výráběným vozem v historii Ferrari. Zákazníci si kromě osmiválcových typů 355 a 360 Modena odvezli také dvanáctiválcové typy 550 Maranello a 456 M.

Ekonomická krize v Japonsku a okolních zemích se dotkla i odbytu supersportovních vozů Ferrari v této oblasti. Zato se dařilo prodejcům v Austrálii a Jižní Americe.

Největší odbytiště nachází Ferrari tradičně v USA, kam loni vyvezlo přes 1000 vozů (dvaadvacetiprocentní nárůst), špatně si nevedl ani druhý největší trh z hlediska Ferrari - Německo a další evropské státy.

Automobilka Maserati, která vyrábí sportovně luxusní sedany, svou produkci loni ztrojnásobila a prodala přes 1500 vozů.

Ferrari Modena 360