Fiat se chce dostat na americký trh

Italská automobilka Fiat očekává v letošním roce růst prodeje automobilů o osm procent na 2,7 miliónu vozidel. Pro rok 2004 připravuje výrobu nového sportovního vozu Alfa Romeo. Uvedl to v rozhovoru pro list Il Mondo výkonný ředitel společnosti Fiat Auto Roberto Testore. Fiat, sedmý největší výrobce automobilů na světě podle tržeb, není přítomen na americkém trhu od roku 1995, kromě ročního prodeje kolem 3500 vozů Ferrari. "Plánujeme uvedení nového sportovního modelu Alfa Romeo v Evropě a USA v roce 2004," uvedl Testore.

Dodal, že automobilka nyní spolupracuje s americkým General Motors na plánu, ve kterých státech bude nová Alfa prodávána.

GM a Fiat se v březnu loňského roku dohodly na vytvoření aliance, která se týká snížení nákladů na materiál, sdílení motorů a platforem, a také zvýšení výkonnosti finančních operačních služeb obou společností.

Společnosti se rozhodly udržet si jedinečnost svých automobilových značek, ale sloučit produkci platforem na vybrané modely od počátku příští generace vozů Fiat Punto a Opel Corsa, navržených na uvedení na trh v roce 2006.

Testore také dodal, že Fiat zvažuje rozvoj nového sedanu, který by mohl vyžívat tzv. platformy Epsilon společnosti GM, napsala agentura Reuters.

"V loňském roce Fiat Auto prodal 2,5 milionu automobilů, což je o šest procent více než v roce 1999. V letošním roce se zaměříme na osmiprocentní růst na 2,7 milionů vozidel," prohlásil Testore.

Podle něj Fiat Auto "pozvolně zlepšuje své výsledky a výhled je dobrý".

Ve třetím čtvrtletí firma hospodařila s provozní ztrátou 91 milionů euro, výsledky za poslední čtvrtletí mají být známé na konci února.