Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Finanční úřady z malých obcí nezmizí, zkrátí ale pracovní dobu

  • 12
Koaliční rada se dohodla, že se nebude rušit 23 územních pracovišť finančních úřadů v menších obcích. Provoz úřadů bude ale omezen na úřední dny, tedy pondělí a středu. Zároveň se sníží počet pracovníků.

Finanční správa v červenci oznámila, že od příštího roku zruší 23 finančních úřadů po celé ČR, a uspoří tak 100 milionů korun. Jde o malé pobočky, kde pracuje většinou méně než 11 lidí. Jejich fungování je prý neefektivní a představují finanční i organizační zátěž. Záměr kritizovali dotčené obce, poslanci i premiér Bohuslav Sobotka.

„Finanční správa bude zajišťovat služby v pondělí a ve středu po celý rok. V tuto chvíli je tam deset pracovníků, kteří zajišťují služby a občané je nevyužívají. Nově by tam měli služby zajišťovat dva pracovníci a ostatní přejdou na vyšší územní pracoviště,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.

Zároveň dodal, že tím, že v obcích bude zajištěno poskytování služeb, tak finanční správa naplní definici územního pracoviště a nebude potřeba měnit příslušnou vyhlášku.

Se starosty dotčených obcí by měla Finanční správa jednat 2. září. Janeček očekává, že obce na dohodu přistoupí. „Budeme jednat se starosty 2. září, aby nám umožnili hledat lepší řešení pro poskytování služeb,“ uvedl.