Jana Růžková, manažerka zodpovědná v Henkelu za značku Bref, to jen potvrzuje: "Kdyby to bylo právně možné, bylo by nejlepší v reklamě říkat, že lékaři Bref doporučují. Takhle jsme aspoň použili Hana Šuralovou jako nejdůvěryhodnější osobu pro náš záměr." Podle Jana Růžkové nemůže ve zdravotnické reklamě na dezinfekční prostředek proti bakteriím vystupovat například známá herečka, protože by jí lidé neuvěřili.
Jednu konkrétní zkušenost dodává i manažerka české pobočky rakouské reklamní agentury Max TBWA Hana Kollmanová: "V Rakousku nemůže místní lékař dělat reklamu sám sobě ani žádnému výrobku." Její agentura však český klip s brněnskou lékařkou vyrobila.
"Lékař je povinen zdržet se nedůstojného a vtíravého nabízení lékařské pomoci nedůstojnými inzeráty, letáky a jinými nevhodnými prostředky," cituje disciplinární řád České lékařské komory její brněnský právník Lukáš Prudil.
"Mně připadá úplně normální, že vystupuji v reklamě na čisticí prostředek," říká Hana Šuralová. "Samozřejmě bych nemohla propagovat například léky." Potom ještě dodává: "Nechápu, proč bych měla být svou profesí diskriminovaná a nedělat vůbec nic jiného než léčit. Proč bych měla trpět za to, že jsem vystudovala medicínu. Vždyť společenská prestiž lékařů je tak nízká."
Manažerka Jana Růžková k tomu uvádí: "Reklama je z naší strany právně v pořádku. O Brefu se vyjadřuje paní doktorka a ne my." Podle Jany Růžkové má Hana Šuralová k účinkování v reklamě dokonce i písemný souhlas přednosty své kliniky. "Využíváme možností, jaké nám dává český právní řád," ukončuje debatu nad morálními aspekty reklamy, ve které účinkuje lékařka, právník firmy Henkel Jakub Šváb.
"Své tituly prodáváme nejen formou reklamy, ale například i tím, že nás lékaře najímají firmy jako dealery léků," naznačuje svoji motivaci k účinkování v televizi Hana Šuralová
Na reklamní kampaň upozorňují i letáky k výrobkům Bref. |