Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firmy loni výrazně omezily služební cesty do ciziny

  13:32aktualizováno  13:32
Služební cesta do zahraničí už není takovou samozřejmostí. Krize donutila podniky šetřit. ČSOB pojišťovna hlásí propad o 40 procent během loňského roku na cestovním pojištění služebních cest. Potvrzují to i personalisté a Český statistický úřad. Jiné firmy zase místo letadla volí levnější auto.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Josef Vostárek, MF DNES

"Mezi prvním pololetím roku 2008 a 2009 došlo k 40% propadu v počtu pojištěných osob, které služebně odcestovaly do zahraničí. Mezi prvním pololetím roku 2009 a 2010 došlo k propadu o dalších 11,5 %. Za dva roky se tak počet lidí, kteří se pojišťují při cestě do zahraničí, snížil prakticky na polovinu," uvedl produktový manažer cestovního pojištění ČSOB Pojišťovny Vít Janouch.

"Služební cesty, a vidím to i u našich klientů, minimálně o polovinu poklesly," potvrdil iDNES.cz Aleš Křížek z personální agentury Robert Half International. Bezmála čtyřicetiprocentní propad naměřil loni i Český statistický úřad.

Pojišťovny prodávají pojištění na služební cesty na ročních cestovních kartách i jednotlivě. Čtyřicetiprocentní propad u ČSOB Pojišťovny zahrnuje obě skupiny. "Nedá se jednoznačně říci, u jaké skupiny je větší propad, je to tak půl na půl," sdělil mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata.

Cestovní karty využívají často vrcholoví manažeři, majitelé firem a klíčové osoby v managementu. Nejlevnější roční karta stojí okolo 1 200 korun, cena se ale odvíjí od mnoha faktorů, především destinace, a může být mnohonásobně vyšší.

Místo letadla auto

Pokles služebních cest může být podle Křížka dán i tím, že v minulosti bylo cestování často luxusem, protože se řada záležitostí mohla vyřešit písemně, po telefonu nebo formou telekonferencí. "Právě školení v zahraničí mnohdy přecházejí do formy telekonferencí, dnes se také daleko více využívají možnosti internetu," dodal Křížek.

Je logické, že v době krize firmy šetří i na cestování. Nemusí to ale znamenat rušení cest, ale upřednostnění levnějšího cestování třeba autem nebo vlakem.

"Peníze na služební cesty se vydávají účelněji. Máme některé klienty větších nadnárodních společností, kteří, pokud vzdálenost byla do tisíce kilometrů, tak se jezdilo vozem, následně se na delší cesty létalo, ale teď jezdí výhradně vozem," Marek Strieborny.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.