Jen na jihu Čech zůstalo před hranicemi stát celkem sedmnáct nákladních vlaků.
"Denně jsme nakládali čtyři až pět vagónů. Problémem je hlavně Korutansko a jižní Tyrolsko, kam už nedosáhneme ani kamiony, protože odběratelé tam jsou zvyklí na vlaky. Nevrací se z Rakouska ani prázdné vagóny, takže nemůžeme ani dopředu nakládat," řekl obchodní ředitel Lesů ČR Vyšší Brod Jaromír Nosek.
Také jihočeská hospodářská komora o problémech firem ví, ale pomoci jim nedokáže.
"Největší problémy jsou s vývozem kovovýroby, dřeva a uhlí. Firmy musí využívat kamionovou dopravu. Zatím nejsme schopni ztráty vyčíslit, ale půjde o miliony korun," řekla ředitelka hospodářské komory v Českých Budějovicích Taťána Kozáková.
Naložené nákladní vlaky nestojí jen ve stanicích u hranic, ale po celých jižních Čechách. Zatím jich je na trati do Horního Dvořiště nebo Českých Velenic sedmnáct, v celé republice pak třiačtyřicet. - více zde
"Jen v Horním Dvořišti jsou čtyři vlaky. Naštěstí nepřebíráme už zásilky z Polska, takže další vlaky už na jih Čech nemíří. Pokud by stávka teď skončila, tak se nákladní doprava během několika dnů rozjezdí, ale ekonomicky nás to tak jako tak poškozuje a trpí samozřejmě i naše pověst," řekl jihočeský zástupce Českých drah Ivan Študlar.