Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firmy využívají sametovou revoluci v byznysu. Letáky si utahují ze socialismu

  15:38aktualizováno  15:38
Dvacetileté výročí sametové revoluce se stalo vděčným reklamním tahákem. Firmy nyní nabízejí například "revoluční slevy", k dosání jsou díky kulatému výročí i zlevněné letenky do totalitních zemí. Podle odborníků na reklamu mohou být podobné kampaně úspěšné.

Odkaz na revoluční časy se dá využít i v reklamě. Některé firmy využily 20. výročí sametové revoluce v reklamě. | foto: Profimedia.cz

"Vzpomínáte kolik stály počítače a software před dvaceti lety?" Tak začíná reklamní leták společnosti IT Dnes, která svým zákazníkům připomíná, že stolní počítače přišly před dvaceti lety až na 250 tisíc korun, zatímco dnes jsou za zlomek ceny. Na oslavu výročí firma připravila speciální slevu na několik výrobků. Cenu stanovila přesně za 1989 korun bez DPH.

Limitovanou nabídku zlevněných letenek k 20. výročí pádu komunismu v těchto dnech nabízí společnost Student Agency. "Komu chybí staré časy, ať letí Na Kubu," stojí v její internetové reklamě.

Listopadovou revoluci ve svých inzerátech využil také prodejce bazénu, společnost Albion. "Cenovou revoluci" nabízí v podobě snížení cen bazénů a jejich zastřešení až o polovinu. Slevy vedení firmy zdůvodnilo právě 20 lety od pádu komunismu.

Timur a jeho partaKulaté výročí sametové revoluce zahrnulo do svých propagačních akcí i šest pražských poboček knihkupectví Neoluxor, kam lidé mohou 17. listopadu přinést knihy propagující komunistickou totalitu a výměnou dostanou pětinovou slevu na nákup nových knih.

"Dáváme možnost se chytře zbavit totalitní knihy výměnou za publikace vydané ve svobodné zemi. Knihy, které nám zákazníci v úterý přinesou, umístíme do archivu, kam patří," řekl spolumajitel knihkupectví Jiří Jirásek.

Podle odborníků na reklamu může odkaz na 17. listopad na zákazníky zabrat, nesmí se s ním ale příliš plýtvat.

"Agentury našly něco, co kombinuje humor, nostalgii, sentiment. Pokud je to uděláno citlivě, tedy s humorem a nadsázkou, a zároveň se k tomu uchýlí jen několik agentur, pak to může mít u lidí úspěch. Nesmí se to ale přehnat. Pokud byste podobný odkaz na výročí viděli po sedmé, tak si řeknete, že to je trapný," říká ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tankování (ilustrační foto)
Benzin a nafta mírně zlevnily, natural stojí přes 30 korun ve třech krajích

Ceny pohonných hmot mírně zlevnily. Benzin Natural 95 za uplynulý týden zlevnil v průměru o haléř na 29,65 koruny za litr a nafta o dva haléře na 28,54 koruny...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.