Odkaz na revoluční časy se dá využít i v reklamě. Některé firmy využily 20. výročí sametové revoluce v reklamě.

Odkaz na revoluční časy se dá využít i v reklamě. Některé firmy využily 20. výročí sametové revoluce v reklamě. | foto: Profimedia.cz

Firmy využívají sametovou revoluci v byznysu. Letáky si utahují ze socialismu

  • 129
Dvacetileté výročí sametové revoluce se stalo vděčným reklamním tahákem. Firmy nyní nabízejí například "revoluční slevy", k dosání jsou díky kulatému výročí i zlevněné letenky do totalitních zemí. Podle odborníků na reklamu mohou být podobné kampaně úspěšné.

"Vzpomínáte kolik stály počítače a software před dvaceti lety?" Tak začíná reklamní leták společnosti IT Dnes, která svým zákazníkům připomíná, že stolní počítače přišly před dvaceti lety až na 250 tisíc korun, zatímco dnes jsou za zlomek ceny. Na oslavu výročí firma připravila speciální slevu na několik výrobků. Cenu stanovila přesně za 1989 korun bez DPH.

Limitovanou nabídku zlevněných letenek k 20. výročí pádu komunismu v těchto dnech nabízí společnost Student Agency. "Komu chybí staré časy, ať letí Na Kubu," stojí v její internetové reklamě.

Listopadovou revoluci ve svých inzerátech využil také prodejce bazénu, společnost Albion. "Cenovou revoluci" nabízí v podobě snížení cen bazénů a jejich zastřešení až o polovinu. Slevy vedení firmy zdůvodnilo právě 20 lety od pádu komunismu.

Timur a jeho partaKulaté výročí sametové revoluce zahrnulo do svých propagačních akcí i šest pražských poboček knihkupectví Neoluxor, kam lidé mohou 17. listopadu přinést knihy propagující komunistickou totalitu a výměnou dostanou pětinovou slevu na nákup nových knih.

"Dáváme možnost se chytře zbavit totalitní knihy výměnou za publikace vydané ve svobodné zemi. Knihy, které nám zákazníci v úterý přinesou, umístíme do archivu, kam patří," řekl spolumajitel knihkupectví Jiří Jirásek.

Podle odborníků na reklamu může odkaz na 17. listopad na zákazníky zabrat, nesmí se s ním ale příliš plýtvat.

"Agentury našly něco, co kombinuje humor, nostalgii, sentiment. Pokud je to uděláno citlivě, tedy s humorem a nadsázkou, a zároveň se k tomu uchýlí jen několik agentur, pak to může mít u lidí úspěch. Nesmí se to ale přehnat. Pokud byste podobný odkaz na výročí viděli po sedmé, tak si řeknete, že to je trapný," říká ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.

, ,