Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Fischer: Cítil jsem se, jako by mi vykrádali byt

  0:01aktualizováno  0:01
Před dvěma týdny vypukla krize kolem firem Václava Fischera. Věřitelé poslali do jeho firem i k němu domů exekutory, protože se domáhali splacení více než 450 milionů korun. Z nejhoršího Fischerovi pomohla až dohoda s podnikatelem Karlem Komárkem.
Václav Fischer

Václav Fischer - Podnikatel Václav Fischer promluvil v rádiu Frekvence 1 poprvé od doby, kdy se mu podařilo najít partnera Atlantik FT. (13. srpna 2003) | foto: Nguyen Phuong ThaoMF DNES

K událostem uplynulých dní a budoucnosti cestovní kanceláře ve středu Václav Fischer poskytl rozhovor rádiu Frekvence 1, jehož část přinášíme v přepisu.

Už je krize za vámi?
Zcela jistě.

Jak je na tom dnes cestovní kancelář?
Moje kancelář je na tom velmi dobře. Provoz je plně zajištěn, letadla létají, lidé přilétají a odlétají na dovolené. Situace byla takto dobrá po celou dobu krize. Jsem nesmírně vděčen klientům, že zájezdy nerušili a kupovali nové.

Jak se zájezdy prodávaly?
Běžně prodáváme 850 až 900 míst denně a po celou dobu krize nikdy neklesly pod 500 zájezdů za den. To je naprosto skvělé číslo.

Jsou problémy s neplacením závazků vyřešené?
Jsem přesvědčen, že ano. Firemní skupina se dostala do problémů na základě příliš vysokých požadavků banky na splácení.

Bylo to mimo dohodu?
Nebylo to mimo dohodu, ale přišel požadavek, abychom splatili úvěry rychleji.

Souhrn článků
o událostech
v CK Fischer
Už jste se dohodli s pojišťovnou Allianz o pojištění leteckých rizik?
Společnost Atlantik pana Komárka dnes odpoledne předala finální nabídku společnosti Allianz a obdržela ústní příslib předsedy představenstva pojišťovny, že bude přijata.

Vše tohle vyjednává Atlantik, a ne Fischer?
Samozřejmě, jako náš budoucí partner. S panem Komárkem jsme se shodli na vyváženém obchodním partnerství se zcela jasným dělením kompetencí, co kdo umí nejlíp. Atlantik oblasti ekonomického a finančního řízení a já tomu, co umím nejlíp: obchodní činnosti a marketingu.

Co za to dostane Komárek?
Karel Komárek projevil vysokou míru odvahy a na druhé straně i uvážlivosti. Jsem přesvědčen, že velmi dobře odhadl dobrou příležitost k dobré investici.

Ale co za to?
Podíl v mých firmách.

Jaký?
Vyrovnané obchodní partnerství.

Někdo většinou tahá za kratší konec, dohody půl napůl většinou nefungují...
Existují různé modely a varianty a v nejbližší době s panem Komárkem budeme veřejnost informovat o modelu naší spolupráce, která předpokládá vyrovnané partnerství i dělení kompetencí.

Nebude to CK Komárek?
Nepředpokládám.

Nebojíte se toho, že dopadnete jako Železný v Nově?
Já budu jedním ze dvou sólových hráčů.

To nefunguje, sólo může mít jen jeden...
Budeme výborné duo.

Vaše firmy i domácnost ohrožovaly exekuce, už skončily?
V nejbližších dnech budou podány žádosti na zrušení.

Co jste prožíval, když Komerční banka, ČSA a správa letišť rozhodly o exekucích?Byl jsem zaskočen.

Jak jste se cítil, když jste tušil, že budou exekuce?
Já jsem to netušil, já jsem to zažil. Nikomu bych nic takového nepřál. Je to srovnatelné, jako když vám někdo před očima vykrádá byt.

Jak vás exekutoři zastihli?
Mě osobně v mém domě. Dověděl jsem se to od řidiče, kterému bylo bráněno vyjet z garáže. Přijal jsem papíry a neměl čas se zabývat exekucí. Starostí bylo ochránit spolupracovníky a klienty před dopady. Prioritou bylo udržet provoz CK a letadel, aby lidé nepanikařili, aby si nepřišli vybírat peníze a rušit zájezdy, a to se podařilo.

Je pravda, že vám odváželi osobní věci a cennosti?
Je to pravda.

Myslel jste, že to může být konec vašich firem, měl jste strach?
Měl jsem strach.

Připouštěl jste si, že firmám, které nesou vaše jméno, to může zlomit vaz?
Měli jsme několik scénářů, a tak jsem si to nepřipouštěl. Přijali bychom určitě jedno z řešení, aby CK Fischer a Fischer Air udržely provoz i za cenu, že bych já musel odejít.

Kde jste bydlel?
Bydlel jsem doma. Exekutoři se s tím vypořádali první den do pozdního večera. Samozřejmě jsem doma jen spal, všechny dny byly nesmírně náročné a času na odpočinek málo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.