Do cestovního ruchu přichází Jelínek jako nováček. Posledních osm let strávil v americké společnosti Thomson, která u nás prodává pod stejnou značkou především barevné televize.
"Je pravda, že cestovní ruch jsem nikdy nedělal, ale věřím si, že to vyváží můj cit pro obchod," říká nový šéf jedné z největších cestovních kanceláří v zemi.
Jelínek nastoupil do Thomsonu v roce 1995 jako obchodní zástupce, postupně se vypracoval až na šéfa pobočky pro Česko a Slovensko a počátkem loňského roku povýšil na ředitele pro region zahrnující Rusko, Ukrajinu a Pobaltí.
"Nebylo jednoduché ho získat, proto trvalo obsazení funkce ředitele několik týdnů," uvedl zdroj blízký CK Fischer.
Odešel z dobrého místa
Opustit dobré místo v Thomsonu se Jelínek podle svých slov rozhodl proto, že cestovní kancelář je pro něj výzva.
"Mám rád nelehké úkoly a tohle je vzhledem ke krizi, kterou firma pana Fischera prošla, jeden z nich," říká.
Nabídku řídit CK Fischer dostal Jelínek přímo, a to od společnosti podnikatele Karla Komárka.
Ten se stal majitelem tří čtvrtin Fischerovy firmy letos v listopadu poté, co v létě zaplatil zhruba půl miliardy dluhů, jež měl Fischer u bank, leteckých firem a hoteliérů.
Díky tomu také tehdy byla zastavena již zahájená exekuce osobního majetku Václava Fischera. Budoucnost cestovní kanceláře, která oslovuje především klienty se středními a nižšími příjmy, vidí Jelínek hlavně v rozšíření služeb a získání nové klientely.
"Chci přijít s něčím novým, udělat pro klienty určité zpestření, dejme tomu něco jako balíčky služeb. Nechci teď ale být konkrétní. Obecně jde o zlepšení komfortu klientů zhruba tak, jak jsou na to zvyklí v cizích zemích. Co si lidé zaplatí, to musí dostat," říká bez dalšího upřesnění ke svým plánům.
Lze podle něj říci pouze to, že nepředpokládá žádný výkyv kanceláře ve specializaci na bohaté nebo naopak na chudší zájemce o cestování.
Konflikty se nečekají
Jelínek je přesvědčen o tom, že jeho spolupráce s Václavem Fischerem, který má být ve firmě odpovědný hlavně za marketing a nové nabídky cestování, nijak skřípat nebude.
"Nemyslím si, že každý můj nápad, s kterým přijdu, bude bezvýhradně přijat, samozřejmě je to věc diskusí. Ale myslím, že zkušenosti pana Fischera a můj flexibilní přístup k obchodu se mohou dobře doplňovat," předpokládá Jelínek.
Společnost CK Fischer v oficiálním tiskovém prohlášení ke kompetencím Jelínka pouze sdělila, že je "podle stanov z titulu své funkce oprávněn řídit společnost v rámci běžných činností a především realizovat usnesení orgánů společnosti".
Jelínka si podle dostupných informací vytipovali Komárkovi lidé na základě jeho dobrého jména v českém byznysu.
Značka Thomson se stala pod jeho vedením v minulých letech jedničkou v prodeji televizorů na tuzemském trhu, před třemi lety h o pak vedení společnosti přijalo do Entrepreneur Thomson klubu, jehož členy je 450 špičkových manažerů firmy na celém světě.
Jiří Jelínek je svobodný, mluví anglicky a rusky. Rád cestuje, avšak s Fischerem byl na zájezdu jen jednou, a to už téměř před deseti lety. Jeho koníčkem je golf a anglický fotbal.