Podnikatel Václav Fischer se vrací. V Německu obnovil cestovku.

Podnikatel Václav Fischer se vrací. V Německu obnovil cestovku. | foto: MF DNES

Fischer se vrací. V Německu obnovil cestovku, vyhrál klíčový soud

  • 126
Kdysi nejoblíbenější politik a podnikatel, který naučil Čechy na dovolenou létat, se pokouší o velký cestovatelský návrat. Václav Fischer v Německu oživil Fischer Reisen. U Vrchního soudu v Praze navíc nedávno vyhrál klíčový spor o nepoužívané letouny. To mu otevírá dveře ke stamilionovému odškodnění od státu.

Václav Fischer pod značkou Fischer Reisen, se kterou začínal jako emigrant v Německu a později i v Česku, začal opět organizovat dovolené u moře.

"Moje cestovní kancelář nyní vstupuje opět mezi významné německé cestovní kanceláře s rozšířeným programem leteckých zájezdů s odletem z německých a rakouských letišť," uvedl Václav Fischer s tím, že počítá i s klienty z České republiky. O návratu informoval německý odborný časopis o cestovním ruchu FVW.

Podrobnosti o Fischerově podnikáníČtěte v úterý, 14. ledna

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

Fischer se z Česka stáhl poté, co jeho cestovní kancelář již v těžkých problémech převzal miliardář Karel Komárek. Sňatek z rozumu však skončil divokým rozchodem a sérií sporů například i o značku Fischer. Podnikatel po opuštění CK Fischer spojil své jméno s cestovní kanceláří Tomi Tour.

V ní podle svých slov nevlastnil podíl, jen jí propůjčil tvář a zkušenosti. Společnost v roce 2009 zkrachovala. Podle Fischera, který vždy popíral vlastní podnikatelské chyby, za tím stála nečistá konkurence.

Uzemněné boeingy

V Německu nyní používá značku Fischer Reisen, i když celou cestovku s tímto názvem kdysi prodal cestovní kanceláři Condor. "Práva na používání jména jsem poskytl na dobu určitou a za určitých podmínek, které pominuly již v roce 2000," tvrdí nyní Fischer. Podle svých slov nechce v Česku nabízet své zájezdy přímo, podle informací MF DNES je důvodem i to, že mu to neumožňuje smlouva s Karlem Komárkem.

Shodou okolností minulý týden vyhrál u vrchního soudu spor o vlastnictví svých bývalých letadel Fischer Air. Boeingy byly po Fischerově pádu připoutané k zemi na Ruzyni, kde hnily. Ve sporu, v němž je možné ještě dovolání, šlo o čtyřicet milionů korun. Vítězství mu však otevírá cestu ve sporu s Českem, ve kterém žaluje stát o část ušlého zisku ve výši 334 milionů.

Konkurenti Fischerovi přiznávají zásluhy o prvotní rozvoj cestovního ruchu, jeho pozdější strategii označují za sázku na nízké, až podnákladové ceny. "To je takové jeho věčné donkichotství," míní Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. "V Německu jsou už karty rozdané, nemá tam šanci."