Ani Vrchní soud však nevyřešil, komu dva boeingy stojící téměř dva roky nevyužité na ruzyňském letišti patří. Podle advokátů obou stran nemělo dnešní jednání soudu pro celý spor zásadní význam.
AMF se vylučovací žalobou domáhal, aby správce konkurzní podstaty Charter Air (dříve Fischer Air) nemohl letouny zapsat do konkurzní podstaty. Už dříve mu dal za pravdu krajský soud.
Vrchní soud ale v úterý jeho usnesení zrušil hlavně z formálních důvodů. Soudci se odkázali především na zákon o konkurzu a vyrovnání, podle kterého si může stejný majetek do podstaty zahrnout jen jeden správce. Fischerova firma musí zaplatit náklady řízení.
Fischer byl spokojen
Václav Fischer ale přesto rozhodnutí uvítal. "Soud potvrdil, že letadla neměla být nikdy do podstaty Charter Air zapsána," řekl po soudu Fischer. "Žalovali jsme jen to, co nemělo nikdy nastat," dodal.
AMF stavěla svoji obhajobu hlavně na tom, že letadla jsou v leteckém rejstříku stále zapsaná na ně. "Fischer Air navíc za ně platil nájem firmě AMF i v době, kdy už patřila panu Komárkovi," uvedl právní zástupce Josef Černohlávek.
Protistrana se snažila napadnout i právní subjektivity německé firmy, kterou podle jejich názoru nemá, protože jde o komanditní společnost. Vrchní soud ale tuto argumentaci neuznal.
Podle Fischera nepatří letadla jemu, ale firmě, v které má čtvrtinový podíl jeho společník. Právě spor ohledně právní subjektivity může být v dalším vývoji celého boje o letadla poměrně zásadní.
Vrchní soud konstatoval, že pro vlastnictví letadel je klíčová paralelní pře, kde jde o majetek Václava Fischera, a nikoliv Charter Air. Soud by měl o tom, zda letadla patří AMF nebo do konkurzní podstaty Václava Fischera, rozhodnout na konci října.
V konkurzu na Charter Air a na majetek Václava Fischer uplatňují věřitelé přes miliardu korun, Fischer ale tyto pohledávky odmítá. "Uplatňují jen záruky na úvěry," tvrdí Fischer.