Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zelení proti žlutým. FlixBus přidává v Česku další linky

  18:00aktualizováno  18:00
Autobusový dopravce FlixBus dál zahustí konkurenci na dálkových linkách z Česka. Bojovat o cestující bude hlavně s RegioJetem. Od čtvrtka spustí nové trasy z Brna, do své sítě nově zahrnuje Ostravu a Olomouc. Další expanzi oznámila firma ve středu v tiskové zprávě.

Představení nového autobusu FlixBus. | foto: Renelt YanMAFRA

Rozšiřovaní spojů se týká hlavně Moravy. Od 6. dubna zavádí další přímé linky z Brna do Slovinska, Chorvatska, Rakouska, Nizozemska, Belgie a Polska. Nově bude jezdit například čtyřikrát denně do Budapešti, dvakrát denně do Záhřebu a stejně často i do Katovic a Krakova. Jednou denně přes noc bude jezdit FlixBus z Brna do Belgie až do přístavu Oostende.

Kromě Prahy a Brna firma výrazně rozšíří také své působení v dalších tuzemských městech. „Chceme propojit do naší sítě více regionálních destinací jako je Ostrava a Olomouc. Naším cílem je poskytovat pohodlnou, udržitelnou a cenově dostupnou mobilitu rovněž v regionech a nejen mezi metropolemi,“ říká Bettina Engert z tiskového oddělení firmy.

Konkrétní plány na regionální spojení společnost neuvedla, menší tuzemská města obsluhuje zatím hlavně na svých dálkových trasách. První zelené autobusy spojí přímo Ostravu a Olomouc s destinacemi v Polsku, Německu, Belgii a Nizozemsku. Už dříve se FlixBus dohodl na spolupráci se železničním dopravcem Leo Express, oba dopravci si navzájem sdílejí svoji kapacitu.

Autobusová doprava v Česku podle statistik ministerstva dopravy za loňský rok klesá, počet přepravených cestujících má několik let sestupný trend. Výjimkou je dálková mezinárodní doprava, kde počty pasažérů loni stouply o 22 procent. Důvodem je rozšiřování linek, kvalitnější služby i nižší ceny kvůli konkurenčnímu boji.

FlixBus vznikl teprve v roce 2013, dnes patří mezi největší firmy v oboru v Evropě, i když nevlastní jediný autobus. Na provoz linek si najímá dopravce, FlixBus se stará hlavně o prodej, marketing a plánování sítě. Firma vyrostla v Německu díky uvolnění byznysu dálkových autobusových spojů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Jana Petrášová má na starosti všechny silniční uzavírky, v centru pracuje tři...
Stát chce navigovat řidiče v zácpách, o zakázku bojuje O2 s firmou Vars

Vyhnout se zácpám je snem každého řidiče. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) po několika letech oživilo plány na vybudování systému, který by jim v tom měl...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Stát má plán na nástup samořiditelných aut, bude je testovat v provozu

Stát má první představu, jak se zapojit do celosvětového trendu samořiditelných aut. Ministerstvo dopravy již dříve oznámilo, že chce postavit testovací okruh,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.