Kofola se bude prodávat ve čtvrtlitrových plechovkách. S nimi se chce prosadit například na benzinových pumpách a vylepšit si obchodní marži, stlačenou kvůli expanzi řetězců a stagnující poptávce.
"Nic neroste do nebe. Růst poptávky se jednou prostě musel zarazit," říká Samaras v rozhovoru pro časopis Forbes, který tento týden vychází poprvé v Česku. Dále říká, že firmu, kterou založil před dvaceti lety spolu s otcem, si cení na osm miliard korun. Letos chce vydělat kolem 60 milionů a výhledově – po odeznění finanční krize – by část akcií firmy mohla být ke koupi na varšavské burze.
S plechovkami Kofola začala pracovat letos na jaře poté, co koupila za 175 milionů korun českou firmu Pinelli vyrábějící energetické nápoje Semtex a Erektus – a to i s továrnou a stáčírnou nápojů do plechovek.
Na českém maloobchodním trhu kolových nápojů měla loni Kofola podíl 32 procent – dvakrát víc než Pepsi a jen o tři procenta méně než Coca-Cola.
Samaras, jehož oba rodiče pocházejí z Řecka, se v rozhovoru dotkl i řecké krize. Důsledek je podle něj jasný. "Je nutné smířit se s tím, že je potřeba víc dělat. To se týká celé Evropy."