Kapacita závodu ve městě Chang-čou na východě Číny má být 250 tisíc vozů ročně. Výstavba má začít ještě v letošním roce a výroba na počátku roku 2015.
Ford také nedávno oznámil, že investuje 600 milionů dolarů do zvýšení kapacity výroby ve své hlavní továrně ve městě Čchung-čching. Celková výroba Fordu by se tak měla zdvojnásobit na 1,2 milionu vozů ročně.
Plány mají Fordu pomoci dohnat konkurenci. Firma totiž přišla do Číny později než hlavní konkurenti, General Motors a Volkswagen. Má zde také relativně nízký tržní podíl. První společný podnik firma založila v roce 2001 a spolu s nejnovější finanční injekcí zde tak investovala již 4,9 miliardy dolarů.
Růst prodeje nových aut v Číně loni prudce zpomalil a v prvním čtvrtletí dokonce klesl. Automobilky však věří, že místní trh má nejlepší roky ještě před sebou. Na čínských silnicích nyní jezdí 30 milionů aut, na tisíc lidí zde však stále připadá jen 28 aut. Ve Spojených státech přitom na tisíc lidí připadá 800 aut.