Analytici očekávají vyšší prodeje alkoholu, televizorů, stejně jako vyšší výdaje firem na reklamu. Jen za televizory a další elektroniku pro sledování zápasů by měli Britové utratit kolem 435 milionů liber.
Významný nárůst čekají i obchodníci s dresy, šálami, vlajkami či replikami turnajových míčů.
Hospody a kluby vytěží ze šampionátu 116 milionů liber za každý zápas anglického týmu ve skupině, cituje studii agentura AFP.
Reklama v médiích spojená s mistrovstvím vyjde na 164 milionů liber, zatímco tisíce fanoušků směřujících do Portugalska přinesou do sektoru cestovního ruchu 42 milionů liber.
Studie ale zároveň varovala, že euforie v utrácení se nepřelije do druhé poloviny roku. "Zvýšení spotřeby může být jen dočasné. Zákazníci navíc mohou jen urychlit nákupy, které by jinak uskutečnili ve druhé polovině roku," píše se ve zprávě.
PRŮBĚH EURA 2004 SLEDUJTE NA SPORT.IDNES.CZ |
Jiní fandové se po nedělním zápase Anglie s Francií rovnou druhý den "hodí marod".
"Ať vyhrajeme, prohrajeme nebo remizujeme - spousta lidí se v pondělí probudí s bolavou hlavou a žaludkem na vodě," řekla AFP Janet McGlaughlinová, ředitelka agentury Pertemps Group.
"Spousta si vezme volno na zotavení a další odvedou v zaměstnání méně práce," dodala.