náhledy
Adidas vypustí v dubnu do světa prvních tři sta párů bot Futurecraft 4D s podrážkami z 3D tiskárny. Do konce roku 2018 jich má být přes sto tisíc. Novou technologii do masové výroby zavádí ve spolupráci se startupem Carbon z kalifornského Silicon Valley.
Autor: Reuters
Pomocí nové technologie chce firma svou nabídku více individualizovat. Už teď umožňuje zákazníkům konfiguraci barev a vzorů obuvi, ale metoda 3D tisku umožní vyrábět limitované edice při nízkém objemu. Klient by si pak mohl zvolit typ nebo tvar podrážky, která by vyhovovala určité tělesné hmotnosti i stylu chůze.
Autor: Reuters
Dosavadní využití 3D tisku v sektoru obuvnictví nebylo příliš uspokojivé. Konkurence tiskáren využívala spíš pro výrobu prototypů obuvi, případně k velmi malým edicím novinek. Kvalita byla často pochybná, někdy dokonce horší než u vstřikovacích forem, které chrlí miliony bot v Asii. Jako další minus bývá zmiňována vysoká cena a pomalost 3D tisku. Adidas tvrdí, že tato negativa překoná a ve spolupráci s firmou Carbon přinese 3D tisk, který bude konkurenceschopný při masové produkci.
Autor: Reuters
Nová technologie má čas výroby jedné podrážky zkrátit z hodiny a půl na dvacet minut. Do konce letošního roku vyrobí Adidas pět tisíc párů bot Futurecraft 4D. Obuvník hodlá srazit i cenu, tu však zatím neuvádí.
Autor: Reuters
Už koncem loňského roku vyrobil Adidas stovky párů bot pomocí starší 3D tiskárny. Pár se prodával za 333 dolarů, boty byly ale poměrně tuhé a jejich vytištění trvalo deset hodin.
Autor: Reuters
Ekonomicky se předešlá snaha nevyplácela. Aby se náklady vrátily, muselo by se vytisknout deset tisíc párů bot. Jejich následná úprava by navíc spolkla čtyři až šest dalších týdnů.
Autor: Reuters
Adidas si od nové technologie firmy Carbon slibuje také zkrácení doby, která uplyne mezi uváděním nových modelů na trh. Dosud je prodleva dlouhá dvanáct až osmnáct měsíců. Kvůli tomu otevře v Německu a v USA nové továrny, které budou obsluhované roboty.
Autor: Reuters