náhledy
Na jednom místě si mohou od úterý do čtvrtka fanoušci železnice prohlédnout na veletrhu Czech Raildays novinky na českých kolejích. Poprvé se v Česku vystavuje například exemplář lokomotivy Škoda 102, který firma vyrobila pro Deutsche Bahn. Lokomotiva 102 je určena pro soupravy NIM Express, které bude provozovat Deutsche Bahn mezi Norimberkem a Mnichovem. Pro Škodu Transportation jde zatím o první a poslední zakázku na německé železnici.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Koncepčně vychází lokomotiva ze stroje 109E, který jezdí pro České dráhy. DB ji budou používat pro push-pull jednotky, které se aktuálně testují ve Velimi. Jezdit mají až dvousetkilometrovou rychlostí.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
CZ Loko přivezla od Ostravy svoji lokomotivu Effiliner 3000, která vznikla zásadní modernizací starších belgických strojů. Prvním provozovatelem je společnost IDS Cargo.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
České dráhy vystavují v Ostravě hlavně své modernizované vozy včetně například vagonů Bmz, které koupily od rakouských drah. U Českých drah prošly modernizací v jejich dceřiné firmě DPOV.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
České dráhy se u vystavovaných vozů snaží ukázat i své doplňkové služby, jako je například speciální oddíl pro cestující s dětmi, který má i malé kino.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Sněhová fréza od společnosti TSS je určená hlavně pro úklid sněhu na horských tratích.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Společnost TSS představuje v Ostravě svoji drezínu s nástavbami pro zimní úklid. Firma měla dodat drezíny SŽDC, nedodala je ale včas a SŽDC proto nyní od firmy soudně vymáhá 26 milionů korun.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Jednou z hlavních atrakcí je nové speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení. Pro SŽDC ho vyrobila jednička v oboru speciálních vozidel pro železnice, rakouská společnost Plasser & Theurer.
Autor: Adolf Horsinka, MAFRA
Společnost Legios Loco v Ostravě představila nákladní vagon pro sypké materiály řady Falns. Obsahuje například i zařízení pro sledování pohybu vagonu pomocí GPS. Vnitřek vozu prošel speciální úpravou nanotechnologiemi vyvinutou společně s Technickou univerzitou v Liberci. Jako první výrobce nákladních vagónů použil Legios technologii lepení plechů.
Autor: Jan Sůra, iDNES.cz