Výsledek práce motorářů z Maranella. Šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 740 koní používá aktuální model F12 Berlinetta. I Ferrari přitom musí myslet na emise, v pozadí je graf s jejich snižováním v čase podle jednotlivých modelů.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Viceprezident automobilky Ferrari Piero Ferrari na okruhu F1 v Monze.
Autor: Profimedia.cz
Finální doleštění po renovaci, která trvala několik měsíců. Ještě déle se na služby dílny Ferrari Classiche obvykle čeká. Oddělení vzniklo v roce 2006.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Ve Ferrari Classiche začínají ceny za kompletní renovaci vozu někde na 150 tisících eurech, což je v přepočtu téměř čtyři mliony korun. Obvykle jsou dražší.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Když Steve McQueen své ferrari prodal, nový majitel z něj udělal kabriolet - Spyder, kterých bylo údajně originálně vyrobených jen deset. V renovačních dílnách Ferrari se vozu ovšem vrátila zpět podoba kupé.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Součástí továrny je také oficiální renovační dílna Ferrari Classiche. Na snímku je vůz Ferrari 275 GTB/4, který vlastnil americký herec Steve McQueen a nový majitel ho poslal na omlazovací kúru zpět ke kořenům.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Podvozková platforma si začíná hledat cestu ke své karoserii. Šéf automobilky Luca di Montezemolo potvrdil, že firma zůstane čistě jen u sportovních aut, nechystá žádné SUV nebo vůz pouze na elektrický pohon. Na burzu Ferrari zatím nechce.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Při návštěvě linky montáže F12 Berlinetta byla právě polední pauza. Jinak v továrně pracuje tři tisíce lidí, firma se chlubí tím, že jsou složeni z dvaceti devíti národností. Letos by mělo přibýt dalších 250 zaměstnanců.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Pod ještě nenamontovaným volantem jsou v krytech páčky řazení. Ferrari využívá zkušeností z formule 1 a na volant míří stále více ovladačů. Součástí továrny jsou také dílny, které na míru obšívají zákazníkem vybranou kůží jednotlivé komponenty.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
F12 Berlinetta před dokončením. Nejvýkonnější sériové ferrari současnosti pohání dvanáctiválec s výkonem 740 koní. Všimněte si například fólie, která chrání znak Ferrari na předním blatníku před poškrábáním.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Montáž čtyřmístného Ferrari FF. Stejné používá také prezident automobilky Luca di Montezemolo. Pochlubil se, že se mu hodí při jízdě s dětmi. Je to první ferrari s pohonem čtyř kol.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Osmiválcový model 458 Spider se začíná skládat.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Začátek montáže. Nečekejte plynule se pohybující výrobní linku, jak je to běžné u masových výrobců aut. U Ferrari je každý vůz originál, zákazníci si obvykle přijedou vybrat i odstín barvy přímo do továrny a vzhledem k sedmitisícové roční produkci se tolik nespěchá.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Nová motorárna připravuje především agregáty pro vozy Maserati, které používají část techniky vyvinuté ve Ferrari.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Nejen supersporty se prohánějí po areálu italské továrny Ferrari.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Vyrábí sportovní vozy s cenou v řádu stovek tisíc eur, na něž se čeká mnohdy déle než rok. Na počátku května navíc oznámila, že letos schválně udělá aut méně, aby ochránila svou exkluzivitu a nedopustila pokles cen ojetých vozů. Vítejte ve světě firmy Ferrari. Podívejte se na fotoreportáž z továrny automobilky v italském Maranellu.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Před dokončením. Ferrari loni prodalo 7 318 aut, pro letošek chce snížit produkci, aby ochránilo svou exkluzivitu a ceny ojetých vozů. Ke stejnému kroku už se firma odhodlala v roce 2003.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Výsledek. Model California je nejlépe prodávaným Ferrari ve Spojených státech. Ty jsou zároveň pro automobilku nejdůležitějším trhem. Následuje Čína, Německo a Británie.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Na kole do práce. Pochopitelně musí nést to správné logo.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Všimněte si kontrolora kvality v bílém plášti, na němž se kromě loga automobilky a firmy Shell vyjímá italská vlajka.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Ferrari má zaměstnanecký program, podle něhož se má část dělníků během dvou tří let posouvat na manažerské pozice. Firma odhaduje, že se postup mezi "bílé límečky" může týkat zhruba dvaceti procent nabraných "modrých límečků".
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Do nové výrobní linky na finální montáž motorů loni automobilka investovala přes 40 milionů eur.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Jídelna. Podle místního průvodce se při velkovýrobě pro tři tisíce zaměstnanců nevyhnou občasným přehmatům ani vyhlášení italští kuchaři.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Továrna Ferrari je rozsáhlá a zakládá si na všudypřítomné zeleni. Pracuje v ní zhruba tři tisíce zaměstnanců, firma se chlubí tím, že jsou dvaceti devíti národností. Letos by mělo přibýt dalších 250 lidí. Vpravo je lakovna.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Detail dvanáctiválce z F12 Berlinetta o výkonu 740 koní.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz
Firma klade velký důraz na merchandising neboli prodej různých výrobků pod svou značkou. Minulý týden představila novou nejdražší kolekci oblečení jen pro majitele jejich vozů, v níž bunda vyjde i na 1 900 eur (v přepočtu téměř padesát tisíc korun). Na snímku je první ročenka o značce z roku 1949.
Autor: Jaroslav Mašek, iDNES.cz