Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Francouzské železnice objednaly vlaky, které se nevejdou k nástupišti

  9:58aktualizováno  9:58
Francouzská státní železniční společnost SNCF si pro regionální tratě objednala dva tisíce vlaků, které jsou pro mnoho nástupišť příliš široké. Společnost totiž zapomněla, že na téměř tisícovce nádraží jsou stará nástupiště, která mají jiné rozměry. Vlaky vracet nebude. Úprava nástupišť bude stát miliony eur.

Regionální vlak francouzské železniční společnosti SNCF zastavuje ve stanici Gravelines. | foto: Profimedia.cz

O chybě nejprve informoval politicko-satirický týdeník Le Canard Enchainé, později ji potvrdil také mluvčí státního provozovatele železniční sítě RFF.

"Objevili jsme tento problém trochu pozdě. Jsme si toho vědomi a přijímáme za to zodpovědnost," řekl mluvčí Christophe Piednoel rozhlasové stanici France Info radio.

Podle něj se už začalo se stavebními úpravami, které mají přizpůsobit nástupiště širším vlakům. Dosud to stálo 80 milionů eur (2,2 miliardy korun). Na úpravu čekají ještě stovky nástupišť. 

Celý problém podle mluvčího vznikl tím, že RFF poskytla SNCF neúplné údaje o rozměrech nástupišť. Týdeník Canard Enchaine napsal, že RFF poslala jen rozměry peronů, které se stavěly před 30 lety. Jenže více než 1 200 nástupišť na francouzských nádražích bylo postaveno před 50 lety.

Podle francouzského ministra dopravy Frédérica Cuvilliera je problém důsledkem "absurdního železničního systému", který vznikl oddělením RFF od SNCF v roce 1997. "Když oddělíte provozovatele kolejí od jejich uživatele, tak to nefunguje," prohlásil ministr.

Autoři: , ,


Témata: Francie, Euro, Vlak


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Češi znovuobjevují autobus do Chorvatska, dopravci přidávají posily

Nové přímé autobusové linky mezi Českem a chorvatskými letovisky u Jaderského moře našly rychle tolik zákazníků, že je oproti původnímu jízdnímu řádu dopravci...  celý článek

Pracovní vůz MUV 74, který vyrábí CZ Loko pro Správu železniční cesty...
Velký soud o drezíny. SŽDC chce za nedodané stroje desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty počítala s tím, že touto dobou bude už přes rok používat modernizované drezíny pro údržbu kolejí. Vítěz soutěže na jejich...  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.