Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jejich hry hrají 4 miliony lidí. Teď pražský start-up získal investici

  14:07aktualizováno  14:07
Pražský start-up Gamee získal investici ve výši 2 milionů eur (v přepočtu 54 milionů korun) od českých i zahraničních investorů. Firmě o patnácti zaměstnancích se daří rychle růst a násobit počet uživatelů. Šedesát her, které firma dosud vyvinula, si hráči on-line zahráli dohromady přibližně půlmiliardakrát.

Hry z produkce Gamee | foto: Gamee

Gamee je součástí fenoménu zvaného social gaming. Jedná se o herní sociální síť, do které průběžně přibývají jednoduché chytlavé hry pro smartphony. Takové, které uživatelé hrají, když mají pár minut času a když se chtějí poměřit s přáteli.

Sama šéfka firmy Božena Řežábová platformu přirovnává k YouTube: není třeba stahovat a instalovat každou hru zvlášť, lze je hrát tak snadno, jako na této videoplatformě prohlížet jednotlivé klipy.

„Jsme odpůrci toho, aby hráči nějakým způsobem za hru přímo platili. Pokud chceme budovat sociální síť, tak musí být co nejotevřenější,“ vysvětluje Řežábová, která dříve pracovala v českém Googlu nebo start-upu Bezrealitky.cz. Obchodní model tak počítá s příjmy od firem, kterým vývojáři do platformy dělají hry na objednávku, jako formu marketingu či propagace.

O tom, jak rychle se projekt vyvíjí, svědčí i rozhovor Řežábové pro server Bussiness Insider z loňského února. Tehdy po necelém roce fungování mělo Gamee sto tisíc pravidelných (hrajících alespoň jednou za měsíc) uživatelů a za referenčního klienta, pro kterého vyvíjí hry, udávali českého operátora O2.

Nyní má platforma celosvětově okolo čtyř milionů uživatelů a celkový počet přehrání některé ze šedesáti her je okolo 500 milionů. A mezi objednavatele her patří globální pojmy jako Coca Cola, Bershka, Manchester City nebo NASA.

Pro vesmírnou agenturu vyvinulo Gamee hru Mars Rover, která propaguje vozítka zkoumající povrch rudé planety. V jednoduše ovladatelné hře hráč vozítko řídí a snaží se vydržet co nejdéle bez nehody. „O projektu NASA se tak dozvědí i lidé, kteří tradiční média moc nesledují,“ vysvětluje Řežábová social gamig jako alternativní marketingový kanál.

Za velmi rychlým růstem počtu uživatelů vidí šéfka firmy hlavně relativně čerstvý trend šíření aplikací přes mobilní messengery - hlavně Facebook, Telegram nebo Kik. „Když loni na podzim Facebook spouštěl Instant Games v messengeru, byli jsme jedním z desítky prvních partnerů projektů,“ dodává pětatřicetiletá start-upistka a zároveň matka dvou dětí.

Aktuálně oznámená investice ukazuje, že Řežábová a její kolegové nejsou jediní, kdo projektu věří. Trojice investičních fondů a několik individuálních investorů kupuje menšinový podíl za dva miliony eur. Stávají se tak spolumajiteli vedle Řežábové, jejích kolegů spoluzakladatelů Miroslava Chmelky, Jana Částka a Lukáše Stibora nebo Řežábové manžela Jana (zakladatele Socialbakers, start-upu který v roce 2014 získal v Česku rekordní investici 26 milionů dolarů).

Peníze mají popohnat růst. Tak, aby se počet uživatelů ještě zněkolikanásobil a byl pro monetizaci zajímavější. Do zisku by se firma podle předpokladů mohla dostat koncem příštího roku „Vidíme v Gamee a jeho týmu velký potenciál. Je to jeden z mála zajímavých projektů cílených na koncové zákazníky, který pochází ze střední Evropy. Jinak jsou tu spíše B2B projekty,“ zdůvodňuje za české Credo Ventures investici partner fondu Andrej Kiska mladší.

Kromě Creda se na investici podílejí i zahraniční fondy Index ventures a Initial Capital. Druhý jmenovaný už má dobré zkušenosti se zpeněžováním investice do social gamingu. To když prodal v roce 2009 studio Playfish gigantu EA za 300 milionů dolarů. V roce 2013 potom EA hry od Playfish ukončila, za dosažené výkony do roku 2011 ale podle serveru GamesIndustry prodávajícím ještě doplatila dalších 50 milionů dolarů.

Uživatelé Gamee se nyní hodně rekrutují z obou Amerik, Evropy nebo Ruska. Výzvou je aktuálně Čína a jihovýchodní Asie, která je - co do sociálních sítí - velmi specifickým trhem.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.