Podobný krok v březnu udělala konkurenční firma Ford Motor, která prodala další indické společnosti Tata Motors výrobce terénních aut Land Rover. S ním největší tamní automobilka spolkla i firmu Jaguar, která vyrábí luxusní sportovní vozy.
Podle týdeníku Business Week je hlavním důvodem prodeje značky Hummer to, že lidé kvůli rostoucí ceně benzinu ztrácejí zájem o velká terénní auta s vysokou spotřebou. V první polovině letošního roku klesly prodeje Hummeru na americkém trhu, který je pro automobilku klíčový, ve srovnání se stejným obdobím loňska o 40 procent.
Odborníci ovšem pochybují, zda bude případné získání Hummeru pro Mahindru přínosem. Na rozdíl od Land Roveru a Jaguaru, který díky široké prodejní síti umožní firmě Tata expanzi, není prodejců Hummeru tolik. Navíc jde o exkluzivní vozy, které mají velmi omezený počet potenciálních zákazníků.
Kromě Indů mají podle agentury Reuters o značku, kterou proslavil především Arnold Schwarzeneger kvůli své slabosti pro vojenská auta, zájem také Číňané a Rusové. Konkrétní zájemci ovšem zatím známí nejsou.
General Motors chce prodejem některých svých aktivit, včetně Hummeru, získat zhruba čtyři miliardy dolarů.