Šéf evropských aktivit americké společnosti General Motors Nick Reilly (60) je o rok starší nežjeho předchůdce Demant. Ten řídil Opel od roku 2004. Reilly loni nahradil v čele evropských aktivit GM Carla-Petera Forstera, jenž patřil mezi zastánce prodeje Opelu kanadskému výrobci automobilových součástek Magna. GM však nakonec od tohoto prodeje ustoupila a rozhodla se provést restrukturalizaci divize sama. - více čtěte General Motors otočila, Opel neprodá
Demant nyní bude mít na starosti ochranu duševního vlastnictví GM po celém světě. "V rychle se pohybujícím automobilovém průmyslu, kde jsou aliance a spolupráce mezi výrobci čím dál běžnější, jsou hodnota a správa duševního vlastnictví rozhodujícím faktorem," upozornila GM.
Rozhodnutí GM ponechat si Opel vyvolalo v Německu velké rozhořčení. Podle posledních informací plánuje americká matka v Opelu zrušit zhruba 8300 pracovních míst.
Letos se čeká pokles zájmu o auta
GM hodlá na restrukturalizaci Opelu vynaložit 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč) a usiluje o získání státní pomoci od zemí, ve kterých má Opel továrny.
Mluvčí Opelu dnes potvrdil zprávu německého listu Süddeutsche Zeitung o přechodném zkracování pracovní doby v německých závodech. "Zhruba 12 tisíc zaměstnanců ze všech čtyř německých továren bude nějakým způsobem zasaženo," uvedl mluvčí. Opel v Německu zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí.
Automobily však vyrábí také například v Británii, Španělsku či Belgii. Celkový prodej aut v Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, loni díky šrotovnému vyskočil o 23 procent na 3,81 milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 1992. V letošním roce se však kvůli absenci šrotovného čeká výrazný pokles poptávky.