Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


General Motors zdvojnásobí svůj podíl v Suzuki na 20 procent

  9:30aktualizováno  9:30
Největší světový výrobce automobilů, General Motors, zvýší nákupem nových akcií za 600 milionů dolarů svůj podíl na japonském výrobci Suzuki Motor z deseti na dvacet procent a posílí tak svou základnu v Asii. Předseda správní rady GM Jack Smith se přitom stane jako první cizinec členem vedení Suzuki, uvedla americká společnost. Tento krok přivádí Američany blíže k jejich cíli získat do roku 2004 na asijském automobilovém trh deset procent (nyní 4 procenta).

"Posílení aliance se Suzuki je klíčovou součástí naší růstové strategie v tomto regionu. Rozšíříme naši kooperaci v oblastech jako výzkum a vývoj, nákupy, finance a informační systémy," uvedl Smith ve společném sdělení se Suzuki.

GM je partnerem Suzuki již téměř dvě desetiletí a nyní bojuje s ostatními světovými automobilkami o možnost expandovat na asijských trzích.

GM byla letos poražena svým hlavním americkým konkurentem Ford Motor v boji o jihokorejskou automobilku Daewoo.

Nová investice GM, která by měla být uskutečněna v první části příštího roku, podpoří vývoj nové řady malých osobních vozů, založených na loni představeném strategickém konceptu YGM- 1, který kombinuje design GM s platformou malých vozů Suzuki.

Japonci začnou vyrábět tento subkompakt v počtu 20 000 ročně na svém závodě ve středojaponském Kosai od září 2001 a prodávat pod značkou GM Chevrolet.

Obě společnosti rovněž budou personálně spolupracovat v klíčových oblastech jako produktové plánování, design, projektování, výzkum a vývoj a nákupy.

GM však zdůraznila, že Suzuki zůstane nezávislou a na následné tiskové konferenci to potvrdili jak Smith, tak šéf japonské firmy Osamu Suzuki, který řekl, že GM již svůj podíl zvyšovat nehodlá.

Loni GM koupila 20 procent na japonské Fuji Heavy Industries, která je mateřskou firmou automobilky Subaru, a Američané mají v Japonsku ještě 49 procent na Isuzu Motors.

Včetně Oplu, již plně vlastněné švédské automobilky Saab a partnerské italské automobilky Fiat má skupina GM na světovém trhu 24 procent a jejím cílem je zvýšit tento podíl na 28 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

(Ilustrační snímek).
Síť Euronics zvyšuje mzdy o 11 procent. Prodejny tíží nedostatek lidí

Prodavači obchodů s elektronikou Euronics si od srpna vydělají v průměru o dva tisíce korun více, oznámil řetězec. Mzdy navyšuje více než pěti stovkám...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.