Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novým šéfem O2 bude Tomáš Budník. Chce firmu nastartovat k růstu

  11:05aktualizováno  11:05
Novým ředitelem telekomunikačního lídra Telefónica se stane bývalý ředitel U:fona Tomáš Budník. V čele firmy, kterou koupila Kellnerova skupina PPF, nahradí od 1. července Španěla Luise Malvida. Budník bude mít důležitý úkol: zastavit propad ziskovosti a nastartovat firmu k novému růstu.

Nový šéf Telefóniky Tomáš Budník | foto:  Telefónica O2

Tomáš Budník

vystudoval strojní fakultu VŠB TU v Ostravě. V oboru telekomunikací se pohybuje přes dvacet let - pracoval ve společnostech INEC, Český Telecom a GTS, kde působil na různých manažerských pozicích v oblasti prodeje, marketingu, péče o zákazníky a regulace. V pozici šéfa GTS se podílel na restrukturalizaci společnosti MobilKom, která provozovala síť U:fon.

V roce 2011 přišel do skupiny PPF, kde nejprve zastával pozici ředitele IT ve společnosti Eldorado, a loni vedl projekt čtvrtého mobilního operátora. Od dubna 2014 působí v O2 jako ředitel divize IT & Demand Management.

Malvido zůstává v pozici předsedy představenstva společnosti. Budník je bývalým šéfem U:fona a GTS a také hlavním architektem projektu čtvrtého mobilního operátora, který pro PPF připravoval. Poté, co PPF koupila Telefóniku, se pak Budník v aukci kmitočtů objevil s vlastní firmou Revolution Mobile. Poté se stal ředitelem IT v tuzemské O2.

"V první řadě se chci zaměřit na větší srozumitelnost našeho portfolia, služby, které zákazníci reálně potřebují a využívají, a samozřejmě i profitabilitu společnosti," popsal Budník svou strategii. "Moje kroky nebudou spočívat v krátkodobých zlepšeních, ale změnách, které umožní O2 udržet pozici lídra na trhu i v budoucnu," dodal.

Tuzemskou a slovenskou Telefóniku koupila letos od španělského vlastníka skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Současná doba však telekomunikačním operátorům nepřeje, což je způsobeno také loňskou revolucí s neomezenými tarify. Například česká O2 měla před třemi lety průměrnou útratu na zákazníka 420 korun, letos však poprvé klesla pod tři stovky na 282 korun, napsala dříve MF DNES. Čistý zisk operátora se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 46,7 procenta na 558 milionů korun.

"Pokles se očekával a dá se čekat i nadále. Vychází to z celé řady okolností na trhu. Zlevňuje volání, budou i data. Firma teď hraje o to, kde se až zastaví a kdy bude schopná se opět odrazit k růstu, třeba díky novým produktům," řekl listu Milan Vaníček, analytik J&T Banky.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.