Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Geologický průzkum zasypané D8 bude stát místo 52 milionů jen dva

  16:53aktualizováno  16:53
Geologický průzkum zříceného svahu na dálnici D8 provede sdružení v čele se společností AZ Consult, které zvítězilo mezi devíti oslovenými uchazeči. Cena průzkumu, který má rozhodnout o budoucí sanaci sesuvu, vyjde na zhruba dva miliony korun.

Stavba posledního úseku dálnice D8 u Litochovic kvůli sesuvu stojí. | foto: Karel Pešek, MAFRA

Informovala o tom mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Nová nabídka je podstatně lacinější než se odhadovalo v původní soutěži, kterou zadalo bez výběrového řízení bývalé vedení Ředitelství silnic a dálnic. Tuto zakázku s odhadovanou hodnotou 52 milionů zastavil nově pověřený šéf ŘSD Jiří Mayer.

Fotogalerie

Geologický průzkum může začít v nejbližších dnech, v současnosti jsou už v okolí sesuvu odtěžené stromy, které komplikovaly přístup těžké techniky.

Podle původních odhadů potrvá geologický průzkum zhruba tři měsíce a poté bude na základě jeho výsledků možné začít vybírat firmu, která sesutou zeminu bezpečně odtěží.

Svah rozestavěnou dálnici zavalil loni 7. června. Sesuv poškodil zařízení kamenolomu Dobkovičky a přerušil zhruba 200 metrů kolejí mezi Úpořinami a Chotiměří. Podle expertů je ale oblast stále nestabilní a hrozí, že při vydatnějších deštích se může podobný sesuv opakovat a ohrozit obyvatele nedalekých Litochovic.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi...
Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo...  celý článek

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři...
První třídou jezdí stále více lidí, cestující si za pohodlí rádi připlatí

Roste zájem o dražší jízdenky ve vlacích. Češi si ochotněji připlácí za pohodlnější jízdu a nadstandardní zacházení. Počet cestujících v první třídě vzrostl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.