Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Globus jde do center měst, investuje čtyři miliardy

  14:15aktualizováno  14:15
Obchodní řetězec Globus rozjíždí mohutné investice. S novým konceptem malých prodejen chce během tří let vstoupit do center měst, spustit e-shop a stavět nové hypermarkety. Ve všech současných velkých prodejnách navíc rozšíří digitální čtečky Scan&Go.

Hypermarket Globus (ilustrační foto). | foto: Profimedia.cz

Řetězec, který slaví dvacet let na tuzemském trhu, se rozhodl proinvestovat do tří let čtyři miliardy korun. Kromě otevírání nových prodejen bude pokračovat modernizace současných hypermarketů, do nichž Globus přidává restaurace.

„Z našich průzkumů vyplývá, že zákazníci naše hypermarkety navštěvují z velké části především kvůli širokému sortimentu čerstvých potravin a také vlastním restauracím. I tato dvě oddělení proto budou pro menší formáty prodejen rozhodující,“ uvedl šéf marketingu Bronislav Matyšek.

Detaily, jak by měl nový koncept vypadat, firma tají, půjde však o jakousi fúzi restaurace a koloniálu. První prodejna tohoto typu by se měla objevit v roce 2017. Menší obchody umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíž k jejich centrům, a tím i k novým zákazníkům.

Globus odhaduje, že na českém trhu by si mohl ročně ukousnout na tržbách navíc až 10 miliard korun. Nyní německá společnost v Česku provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 tisíc metrů čtverečních. Na tuzemském trhu působí od roku 1996.

Jako důvod expanze Matyšek uvedl velmi úspěšné předchozí tři roky. Ve finančním roce 2014/2015 řetězec zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun. Tržby za účetní období končící v červnu zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun.

Globus leták

Nakupujete rádi v prodejnách Globus?

Aktuální leták Globus a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

S námi najdete i nejbližší prodejny Globus.

Globus nechce jít cestou rychlejší expanze, brání mu v tom finanční náročnost. Podle Matyška je otevírání prodejen Globusu ve srovnání s konkurencí o dost dražší. Firma spoléhá na to, že zákazníky přitáhne pomocí restaurací, vlastních pekáren nebo řeznických provozů.

Hypermarkety na Zličíně, v Českých Budějovicích a Brně už prošly modernizací, další jsou na řadě. Rekonstrukce jednoho obchodu obnáší investice v řádu stovek milionů korun, každá z vylepšených prodejen vytváří desítky nových pracovních míst.

Podle firmy se to však vyplácí. „U prodejen s vlastní restaurací nám narostl z roku na rok obrat o sedmdesát procent,“ dodal šéf marketingu.

Skener zvýšil chuť nakupovat, tvrdí firma

Letos v létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem, ale postupně chce přidávat další produkty. Internetový obchod má sice už teď, ale zatím nedováží zboží domů. Svůj e-shop provozuje už společnost Tesco nebo velkoobchod Makro.

Fotogalerie

Další novinkou, která je zahrnuta v miliardovém investičním balíku, je rozšíření systému samoobslužného skenování zboží známého jako Scan&Go do zbývajících 11 hypermarketů. Zatím je služba dostupná v obchodech v Praze Čakovicích a na Zličíně, v Brně a Pardubicích.

Podle Globusu je to velmi dobrý tah, lidi totiž skenování baví. Důkazem toho je, že zákazník, který nakupuje se skenerem, má ve svém košíku dvakrát více položek.

Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás (zde čtěte reportáž o nakupování se skenerem).

Globus není jediným řetězcem, který masivně investuje do změn prodejního konceptu. Řetězec Lidl chce během následujících tří let investovat devět miliard do nových prodejen. Hodlá zacílit také na movitější zákazníky než dosud. Pilotní obchod, který je prostornější a zahrnuje také toalety, představila společnost v prosinci v Berouně (čtěte více k novému konceptu obchodů Lidl).

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.