KFC | foto: ČTK

GLOSA: Cosi se změnilo. Češi už se v KFC oškubat jako kuřata nenechají

  • 271
Neuběhl ani týden a rozvoz jídel od fastfoodového řetězce KFC ke dveřím „zdarma“ napáchal značce plukovníka Sanderse více škody než užitku. „Český zákazník si nechá líbit mnohé, oškubat jako kuře se ale nenechá,“ píše ve své glose redaktor iDNES.cz František Strnad.

„Poplatek za rozvoz zdarma budeme účtovat zvlášť.“ Tak by mohla vypadat hlavička tiskové zprávy řetězce restaurací KFC adresující pěnu dní. Polská společnost AmRest, která v Česku oblíbený kuřecí fastfood provozuje, minulý týden s velkou pompou spustila vlastní rozvoz jídla až ke dveřím. Mělo to ale jeden háček.

Co naplat, že do většiny částí Prahy KFC vůbec zajet nedokáže. Kouzlo rozvážky polského kuřete od amerického plukovníka Sanderse tkvělo ve slovíčku „zdarma.“ Jak už bývá zvykem, ono „zdarma“ vyšlo koncové zákazníky v mnoha případech dráž, než kdyby si jídlo od KFC nechali dovézt od jiné služby specializované na rozvoz.

KFC „zdarma“

Oficiálně byl na vině „komplex více dílčích kroků“ - asi marketingová variace na „opepřit a zabalit“ - který produkty z menu KFC ve výsledku zdražoval o třetinu. Skutečnost bude nejspíš mnohem prozaičtější – společnost zkusila, co všechno tuzemský spotřebitel vydrží. A tentokrát se hluboce přepočítala. Český zákazník si nechá líbit mnohé, oškubat jako kuře se ale nenechá.

Lze si totiž jen těžko představit, že si firma s dvoumiliardovým obratem nedokáže přepočítat ceny položek na svém menu. Když si dotčení zákazníci začali na oficiálním facebookovém účtu řetězce stěžovat, dostalo se jim jen lakonického a arogantního poučování.

Pražané (v ostatních městech Česka KFC rozvoz zatím nespustila) se proto jali s káefcéčkem zúčtovat po svém. Jedinec nebo skupina nespokojených zákazníků založila falešný účet KFC na Facebooku, kde domnělé dotazující častovala mnohdy velice nevybíravými výrazy. Když do společenského diskurzu o ceně masově prodávaných kuřat vstoupil prostřednictvím parodického videa i nejslavnější vegetarián všech dob Adolf Hitler, zkáza byla dokončena.

zdroj: www.youtube.com

Řetězec s rychlým občerstvením KFC nakonec couvl a nepřímo uznal svůj pokus na rozvozových zakázkách vydělat více než na přímém prodeji v kamenných obchodech. Nově bude příplatek za rozvoz účtovat zvlášť.

Nešťastně komunikovaná eskapáda se marketingovému oddělení KFC v Česku nevyplatila. Ku vděku mu může být, že Češi ji vyhodnotili s nadhledem a humorem. V domovském Kentucky by to značku mohlo stát soudní při o klamání zákazníka.