Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Golf je menší, ale luxusnější než octavia

aktualizováno 
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem.
Volkswagen Golf je díky koncernové spřízněnosti kratší Škodou Octavia s mnohem menším kufrem. Je tedy praktičtější pro motoristu, který nepotřebuje velký prostor pro zavazadla a ocení kratší vůz při jízdách ve městě. Kdo ale prahne po praktickém kufru, pro toho je určena octavia. Cenově je golf s octavií i dalšími konkurenty na stejné lodi. Vítr do plachet mu však vhání kvalitní materiály v kabině, které vyvolávají až luxusní dojem.

Měkké černé plasty, solidní zpracování a praktická přístrojová deska vše v konzervativním duchu, bez výstřelků, jakými se může pochlubit Ford Focus... takový interiér má Volkswagen Golf. Navíc pohodlná sedadla, podobná těm v octaviích, a ani náznak po vrzání, drnčení a jiných zvucích, které stále k mnoha autům patří. Volant je nastavitelný dvěma směry, do široka je navržená karoserie. Vpředu se sedí výborně. Vzadu už je situace horší. S tím ale zdejší motoristé dávno počítají, neboť k bestsellerům trhu v Česku patří Škoda Octavia, která s golfem sdílí stejnou podvozkovou platformu, a tím i shodnou vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. Ta je kratší než u hlavních konkurentův nižší střední třídě, takže na zadních sedadlech je místa poskrovnu. Kufr Volswagenu Golf nabízí jeden z nejmenších objemůve své třídě, octavia má o 200 litrů prostoru více. Na golf se zespodu s 260 litry dotahuje i Škoda Fabia, která je navíc prostornější na zadních sedadlech. Méně místa pro kolena cestujících vzadu v golfu prokázalo měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD). Pro všechny automobily koncernu Volkswagen však platí: čalounění kufru by mohlo sloužit za vzor i vozům luxusních kategorií. Volkswagen Golf v tesu MF DNES měl pod přední kapotou šestnáctiventilový motor 1.6 s výkonem 77 kilowattů(105 koní). Tento vloni nově uvedený pohon octavia nenabízí. Čtyři ventily na válec posunuly zátah motoru do vyšších otáček, což v praxi znamená, že oproti svému předchůdci - 1.6 o výkonu 74 kilowattů- zůstává ochota golfu zrychlovat na stejné úrovni jako v minulosti. Vyplývá to opět z měření v ÚSMD. Podle těchto zkoušek zrychlí Golf 1.6 z klidu na 100 kilometrův hodině za 13 vteřin. Shodnou ochotu zrychlovat zkušebna konstatovala u Octavie 1.6 s výkonem 74 kilowattů. Mnohem mrštnější je konkurenční Renault Mégane 1.6 se 79 kilowatty, který stejnou disciplínu zvládl v ÚSMD o 1,5 vteřiny dřív. Spotřeba testovaného Volkswagenu Golf 1.6 dosahovala na dálnici sedmi litrůna 100 kilometrů, na obyčejných silnicích klesala až pod šest litrůa ve městě se pohybovala v průměru mezi osmi a devíti litry benzinu na 100 kilometrů. Jízdní vlastnosti golfu patří k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída, někdy označovaná za kategorii Golf, nabízí. K bezpečnosti lze přičíst výborné odpružení a jeho zásluhou i jízdní komfort, a dále přesné ovládání vozu. Výbava vozu je chvályhodná v možnosti dokoupení hlavových airbagů. Hlavní konkurenti z nižší střední třídy tuto možnost zákazníkovi nedávají. Záporem při vybavování golfůjsou pakety, které neumožňují objednat některé doplňky zvlášť. Týká se to například alarmu a elektricky ovládaných oken. Martin Kovář, který testované vozy hodnotí z pozice handicapovaného řidiče, kritizuje malý kufr. Zato chválí zdánlivé maličkosti: "Otvírání kufru a motoru vyžaduje mnohem menší sílu, než je u jiných aut obvyklé."

petr.bucek@mfdnes.cz

EURO NCAP ****

Poznámka: Jedná se o výsledky nárazových zkoušek organizovaných evropskými spotřebitelskými asociacemi, ministerstvy a autokluby Nejlepší výsledek ***** Nejhorší výsledek *

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karosérie a interiér

Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 6
Výhled z vozu 8

Podvozek

Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 10
Brzdy 9

Poznámka: min1, max 10

Měření MF DNES

Volkswagen Golf 1.6 (77 kW)

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,1
Zrychlení 0-400 m (s) 18,7
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,4
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 24,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 28,4

Pramen: ÚSMD


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pražští celníci zajistili tisíce párů padělané obuvi.
Celníci u Sapy zabavili přes dva tisíce párů padělaných bot za 7,5 milionu

Celníci zabavili u pražské tržnice Sapa více než dva tisíce párů padělků sportovní obuvi. Sklad v bývalé betonárně Zapa byl plný kartonových krabice s obuví...  celý článek

(ilustrační snímek)
Po aféře s kontaminovanými vejci roste zájem o biovejce. Jde o miliardy

Rozbité okno představuje dvě zprávy – špatnou pro majitele, dobrou pro sklenáře. Skandál se zakázaným fipronilem ve vajíčkách z nizozemských velkochovů...  celý článek

Vejce se signaturou BE, tedy Belgií coby zemí původu
Většina směsi z toxických vajec na Slovensku již byla použita

Většina z dodávek vaječné směsi s nadměrným obsahem nebezpečné látky fipronil, které v uplynulých týdnech skončily ve čtyřech bratislavských hotelech, byla již...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.