Šéf společnosti, která vlastní největší internetový vyhledávač, Eric Schmidt řekl, že se obchody začínají stabilizovat. "Před čtvrt rokem jsme neměli tušení, kde je dno ekonomické krize," dodal.
Společnosti se začíná znovu dařit údajně proto, že se opět oživil zájem o on-line nákupy včetně prodeje zájezdů, což jsou aktivity, kam často směřuje reklama. "Zadavatelé reklamy znovu zasedli ke stolu," parafrázoval to ředitel prodejního oddělení Nikesh Arora.
Příjmy Googlu se zvýšily na 1,48 miliardy dolarů z loňských 1,25 miliardy dolarů. Tržby od dubna do června činily 5,52 miliardy dolarů, loni to bylo o tři procenta méně. Analytici odhadovali, že budou tržby "jen" 5,49 miliardy dolarů.
Růst ovlivnily i úspory
V lednu firma poprvé ve své historii oznámila propouštění. Zbavila se celkem sto zaměstnanců (především externistů) a zrušila tři kanceláře. Horší časy dopadly na Google kvůli dopadu krize na trh s reklamou. - více čtěte Google poprvé propouštěl
Propouštění předcházela série úsporných opatření, Firma začala šetřit například omezováním zaměstnaneckých výhod, výdajů na vánoční oslavy a ukončováním spolupráce s externisty.
Podnikatelský model Googlu je postaven tak, že firma získává příjmy právě z prodeje reklamy. Ve srovnání s jinými podniky, které fungují na podobném principu, je ale Google vůči hospodářskému propadu odolnější. Konkurenční firmy jako je Yahoo nebo AOL takovou odolnost vůči recesi neprokázaly.
Tržby už se nicméně firmě nezvyšují o polovinu ročně, jak byli investoři zvyklí ještě před pár lety, neboť trh s reklamou nyní výrazně utlumila ekonomická krize.