Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Italové opět nepředali hlavní nádraží. Uvědomují si svou vinu, míní Ťok

  7:58aktualizováno  7:58
Zástupci společnosti Grandi Stazioni v pondělí ráno opět nepřišli předat budovu pražského hlavního nádraží. Klíč od budovy tak ministru dopravy Danu Ťokovi předal šéf servisní společnosti ISS Jan Boháček.

Fantova kavárna na Hlavním nádraží v Praze už prošla rozsáhlou rekonstrukcí. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je majitelem nádraží, vypršela nájemní smlouva s Grandi Stazioni o půlnoci z neděle na pondělí. To ale Grandi Stazioni odmítá a trvá na tom, že nájemní smlouva dál trvá.

Italská společnost nedorazila ani na nedělní schůzku se zástupci SŽDC ani na pondělní setkání s ministrem dopravy Danem Ťokem. Podle něj nepřítomnost lidí z Grandi Stazioni znamená, že si vlastní vinu uvědomují.

Firma měla podle Ťoka 13 let na to, aby nádraží opravila, což se nestalo. V pondělí se tak stane správcem nádraží Správa železniční cesty, uvedl Ťok. Správa nedávno převzala od Českých drah přes tisíc nádraží, dodal ministr. Je přesvědčený, že se i o pražské hlavní nádraží řádně postará.

Grandi Stazioni měla mít nádraží pronajaté na dalších 30 let, pokud by do 16. října zvládla zrekonstruovat celý objekt. Firma již dříve uvedla, že pokud SŽDC společnost z objektu vypoví, bude požadovat 1,2 miliardy korun jako kompenzaci za rekonstrukci odbavovací haly a rovněž náhradu za ušlý zisk z dalších let provozu nádraží.

Správa železnic je naopak ochotna společnosti vyplatit částku, kterou prokazatelně na pražském hlavním nádraží prostavěla. Mimosoudní dohodu preferuje mimo jiné i její generální ředitel Pavel Surý. Nevyloučil ale, že celá věc skončí u soudu.

Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 milionů korun při výnosech přesahujících 144 milionů korun.

Křišťálová Lupa 2016

SŽDC „přebíralo“ hlavní nádraží už v neděli:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.