Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Soud odmítl žalobu Italů kvůli hlavnímu nádraží. Pro nesrozumitelnost

  11:31aktualizováno  12:13
První kolo soudních sporů o pražské hlavní nádraží mezi italskou Grandi Stazioni a Českými drahami, respektive Správou železniční dopravní cesty, končí ve prospěch státních podniků. Italská firma nedokázala dostatečně srozumitelně formulovat své požadavky a soud tak žalobu odmítl pro nesrozumitelnost a neurčitost, uvedl mluvčí Českých drah.

Hlavní nádraží v Praze | foto: Yan Renelt, MAFRA

Obvodní soud pro Prahu 1 odmítl tento týden žalobu společnosti Grandi Stazioni vůči Českým drahám. Jednalo se o žalobu, ve které se firma dožadovala náhrady proinvestovaných peněz v hodnotě 776 milionů korun. Podle rozhodnutí, které má iDNES.cz k dispozici, žalovala italská společnost současně SŽDC a ministerstvo financí. Rozhodnutí ještě není pravomocné.

„Přes výzvu soudu k opravě však Grandi Stazioni nedokázaly dostatečně srozumitelně formulovat, čeho že se touto žalobou domáhají konkrétně na Českých drahách a soud tak žalobu ve vztahu k Českým drahám odmítl pro nesrozumitelnost a neurčitost,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Fotogalerie

Soud žalobu odmítl i kvůli tomu, že nebylo jasné, kolik peněz GS vlastně chce. „Dle názoru soudu však nelze v řízení po jednom žalovaném uplatňovat částku vymezenou jejím rozpětím či svůj nárok specifikovat odlišnou výší peněžitého plnění dle právního posouzení různých nároků žalobce. V řízení musí být peněžitý nárok uplatněn od počátku pouze jednou konkrétní částkou vůči konkrétnímu žalovanému,“ uvedl soud.

Grandi Stazioni, která po loňském odchodu z hlavního nádraží prakticky utlumila svoji činnost v Česku, nechce případ komentovat. Má ještě na starosti poloprázdné nádraží v Mariánských Lázních. České dráhy a SŽDC žaluje ještě v jiných případech.

Italská společnost žalobu podala poté, co nádraží přešlo na Správu železniční dopravní cesty, která jim odmítla automaticky prodloužit nájemní smlouvu. Včas totiž nesplnila další podmínky. Proto přišla o zisky v řádu desítek milionů korun ročně po dobu 30 let. SŽDC už dříve zaplatila Grandi Stazioni 565 milionů korun jako uznatelné náklady.

Podívejte se, jak probíhala rekonstrukce pražského hlavního nádraží:


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Od srpna bude možné v pendolinu platit kartou, další vlaky mají následovat

V některých vlacích Českých drah budou moci cestující od srpna zaplatit za jízdenku kartou. Služba bude nejdříve dostupná v pendolinech, postupně se má...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka se přijel podívat na stavbu dálnice D11 u Hradce...
O ekologii vám nejde, vzkázal Ťok Dětem Země kvůli zablokování D11

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva...  celý článek

Reklama na autobusy FlixBus
Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.