Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Likérka mění logo i název. Chce více vytěžit z pětisetleté historie

  14:48aktualizováno  14:48
Druhý největší český výrobce vysokoprocentního alkoholu Granette & Starorežná Distilleries mění název na Palírnu U Zeleného stromu. Dosud toto spojení využívala pro svou řadu destilátů. Firma chce více využít historii výroby alkoholu v Prostějově k chystané expanzi do zahraničí.

Palírna U Zeleného stromu. | foto: Profimedia.cz

Granette & Starorežná Distillerie vznikla před pěti lety sloučením prostějovské likérky Starorežná a ústecké Granette. Výsledkem byl poněkud zdlouhavý a krkolomný název.

Ten se nyní vedení firmy, mezi jejíž značky patří Stará Myslivecká, Blend 42 nebo Hanácka vodka, rozhodlo opustit. Inspirovala se blížícím se pětisetletým výročím výroby pálenek v prostějovském domě U Zeleného stromu. Ve středu představila nové logo i název.

„Změnili jsme strategii a chceme se vrátit ke kořenům. Vzhledem k tomu, že palírna v Prostějově má delší historii než společnost Granette, tak jsme se rozhodli vrátit k roku 1518 a změnit název,“ řekl ředitel společnosti Pavel Kadlec.

Při představení novinky to firma demonstrovala i názorně krátkým divadelním představením, do něhož zapojila i přítomné obecenstvo v rolích bývalých vlastníků prostějovského domu.

Nové logo likérky Palírna U Zeleného stromu, dřívější Granette & Starorežná...

Nové logo likérky Palírna U Zeleného stromu, dřívější Granette & Starorežná Distilleries.

Nové logo se skládá ze symbolu stromu, letopočtu 1518 a velkého písmena P odhazujících ke slovům Prostějov a Palírna. Motivací pro změnu bylo i to, že společnost plánuje v následujících letech masivně zvýšit export do zahraničí a nová identita je pro tento cíl příhodnější. Podle Kadlece chce palírna během sedmi let navýšit vývoz až na 70 tisíc hektolitrů, což by byla více než polovina současné produkce.

Palírna u Zeleného stromu má za sebou i díky rozsáhlé marketingové kampani úspěšný rok. Tržby narostly meziročně o 4,2 procenta na 1,416 miliardy korun, zisk dosáhl 22 milionů. Letos vedení počítá s růstem tržeb o 8,9 procenta. I když se stoupající poptávka týkala téměř všech produktů, nejvýrazněji rostla Hanácká vodka. Výroba dnes probíhá výhradně v Prostějově, kdežto sídlo firmy je stále v Ústní nad Labem. Na tom by se zatím nemělo nic měnit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Generální ředitel společnosti Vítkovice Jan Světlík je známý i jako milovník a...
Soud poslal Vítkovice Power Engineering do konkurzu

Společnost Vítkovice Power Engineering půjde do konkurzu. O přeměně z reorganizace rozhodl soud na návrh představenstva firmy. Vyplývá to z usnesení soudu...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.