Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Likérka mění logo i název. Chce více vytěžit z pětisetleté historie

  14:48aktualizováno  14:48
Druhý největší český výrobce vysokoprocentního alkoholu Granette & Starorežná Distilleries mění název na Palírnu U Zeleného stromu. Dosud toto spojení využívala pro svou řadu destilátů. Firma chce více využít historii výroby alkoholu v Prostějově k chystané expanzi do zahraničí.

Palírna U Zeleného stromu. | foto: Profimedia.cz

Granette & Starorežná Distillerie vznikla před pěti lety sloučením prostějovské likérky Starorežná a ústecké Granette. Výsledkem byl poněkud zdlouhavý a krkolomný název.

Ten se nyní vedení firmy, mezi jejíž značky patří Stará Myslivecká, Blend 42 nebo Hanácka vodka, rozhodlo opustit. Inspirovala se blížícím se pětisetletým výročím výroby pálenek v prostějovském domě U Zeleného stromu. Ve středu představila nové logo i název.

„Změnili jsme strategii a chceme se vrátit ke kořenům. Vzhledem k tomu, že palírna v Prostějově má delší historii než společnost Granette, tak jsme se rozhodli vrátit k roku 1518 a změnit název,“ řekl ředitel společnosti Pavel Kadlec.

Při představení novinky to firma demonstrovala i názorně krátkým divadelním představením, do něhož zapojila i přítomné obecenstvo v rolích bývalých vlastníků prostějovského domu.

Nové logo likérky Palírna U Zeleného stromu, dřívější Granette & Starorežná...

Nové logo likérky Palírna U Zeleného stromu, dřívější Granette & Starorežná Distilleries.

Nové logo se skládá ze symbolu stromu, letopočtu 1518 a velkého písmena P odhazujících ke slovům Prostějov a Palírna. Motivací pro změnu bylo i to, že společnost plánuje v následujících letech masivně zvýšit export do zahraničí a nová identita je pro tento cíl příhodnější. Podle Kadlece chce palírna během sedmi let navýšit vývoz až na 70 tisíc hektolitrů, což by byla více než polovina současné produkce.

Palírna u Zeleného stromu má za sebou i díky rozsáhlé marketingové kampani úspěšný rok. Tržby narostly meziročně o 4,2 procenta na 1,416 miliardy korun, zisk dosáhl 22 milionů. Letos vedení počítá s růstem tržeb o 8,9 procenta. I když se stoupající poptávka týkala téměř všech produktů, nejvýrazněji rostla Hanácká vodka. Výroba dnes probíhá výhradně v Prostějově, kdežto sídlo firmy je stále v Ústní nad Labem. Na tom by se zatím nemělo nic měnit.

Autor:


Témata: Alkohol, Zisk, Změna loga


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.