Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Velký bratr Gucci tě vidí. Prodavači díky skeneru odhalí zákazníkův vkus

  18:30aktualizováno  18:30
Návštěvníky některých butiků luxusní módní značky Gucci čeká neobvyklá novinka. Při vstupu do obchodu prodavač díky skeneru zjistí informace o zákazníkovi včetně jeho minulých nákupů, uvedla agentura Bloomberg. Italská společnost si od toho slibuje lepší zacílení na zákazníky. Zavádí i možnost objednat si zboží z celého světa do devadesáti minut.

(ilustrační snímek) | foto: David PortMF DNES

Butiky budou vybaveny skenerem, který rozpozná chytrý telefon zákazníka ve chvíli, kdy vstoupí do obchodu. Prodavači se díky tomu zobrazí jeho profil včetně údajů o dřívějších nákupech nebo položkách uložených na seznamu přání v e-shopu.

Speciálně navržené regály zase zjistí, jaké zboží vzal zákazník do ruky a uloží položku do aplikace v telefonu. Tu pak bude možné volně přesouvat na seznam přání. Gucci zmíněné novoty zavede díky spolupráci s módně-technologickou firmou Farfetch během letošního roku v obchodech v Londýně a New Yorku, informoval Bloomberg.

Gucci a Dior se topí v levné ropě. Zájem o luxus na Blízkém východě klesá

Firma Farfetch, která provozuje e-shop s oblečením a doplňky luxusních značek, tento týden představila koncept nazvaný Obchod budoucnosti. Vyvinula software a zařízení, které má luxusním značkám pomoci získat víc informací o zákaznících, ať už při nákupu na internetu, nebo v kamenném obchodě.

Spolupráce značky Gucci se společností Farfetch přichází v době, kdy konkurence v on-line byznysu s luxusní módou přitvrzuje. „Maloobchodníci potřebují způsob, jak shromažďovat informace o svých zákaznících v době, kdy se nacházejí v obchodě, stejně tak když vyhledávají na internetu,“ uvedl v prohlášení zakladatel a šéf Farfetch Jose Neves.

Zákazníci si budou moci přes aplikaci a webové stránky Farfetch objednat vybrané zboží z obchodů Gucci v Londýně, New Yorku, Dubaji, Los Angeles, Madridu, Miami, Miláně, Paříži, Sao Paulu a Tokiu a mít je do devadesáti minut u sebe doma.

Pro ještě větší zacílení na vkus jednotlivých zákazníků má sloužit holografický display, který kombinací různých druhů usně, kůže a barev umožní vytvořit si vlastní botu na míru od luxusní značky Nicholas Kirkwood.

Firma Farfetch vznikla v Londýně v roce 2008 jako platforma pro luxusní butiky. Čím dál víc se ale zaměřuje i na poskytování technologií pro top značky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pár na indické pláži.
Indové o nemanželských párech: je to prostituce, neubytujeme vás

Co země, to jiná kultura a výlet s přítelem či přítelkyní do Indie může být kvůli shánění pokoje na přenocování trochu problém. Mnoho místních obyvatel, kteří...  celý článek

Vanilkové lusky.
Kuchaři přestávají používat vanilku, za 5 let její cena vzrostla osmkrát

Někteří kuchaři přestali používat vanilku, jejíž cena se za pět let zosminásobila. Příčinou jsou spekulace a rozpad mikrotrhu s tímto kořením, na němž má...  celý článek

Vlaky nejezdí plné jen směrem z Číny, ale čím dál častěji z Evropy.
Lodě budou přepravě zboží z Číny dál vládnout, myslí si expert

Ve středu odjel první přímý nákladní vlak z Prahy do čínského Yiwu. Objem zboží po železnici mezi Čínou a Evropou roste, ale Petr Kadeřávek, vedoucí redaktor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.