Motorový vůz Stadler RegioShuttle, který zakoupila společnost GW Train Regio

Motorový vůz Stadler RegioShuttle, který zakoupila společnost GW Train Regio | foto: GW Train regio

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

  • 56
Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Na regionálních tratích, které GWTR provozuje, by nové vlaky měly zásadně zlepšit kvalitu cestování.

„Plánujeme nahrazovat starší a pronajaté vlaky, kterými dosud jezdíme. Chceme posouvat kvalitu cestování výše,“ řekl Peter Bosáček, člen představenstva GW Train Regio. GW Train Regio patří k průkopníkům soukromých železničních dopravců u nás. U krajů získával smlouvy na provoz celkem šesti tratí už od roku 1997.

GWTR už nasadil na trasu mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi první pořízený motorový vůz Stadler RS1 zakoupený na konci roku 2014 od německého dopravce BeNEX. Ten je vlastníkem firmy ODEG,  která je nasazovala na tratích v okolí Berlína. Vůz byl vyrobený před deseti lety.

Stejné vozy, jen mladší, koupily přímo od výrobce České dráhy, jezdí s nimi hlavně v Libereckém kraji a na Vysočině. „Naše mají jiný motor, jinak jsou prakticky stejné,“ dodal Bosáček. Jezdit budou i ve společných obězích ze Sokolova do saského Zwickau, kde firma spolupracuje s německým dopravcem Vogtlandbahn.

Z Německa si firma přivezla i tři motorové vozy RegioSprinter z konce devadesátých let. Ty už cestující GWTR znají, jezdí s nimi na trati ze Sokolova do Zwickau. Až do roku  roku 2012 jezdily i na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně. Aktuálně probíhá jejich úprava a modernizace v CZ Loko, do provozu by se měly dostat během několika měsíců. Firma je koupila od německého dopravce Ruhrtalbahn.

GW Train Regio jezdí na celkem šesti tratích v Karlovarském, Libereckém, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji. Za loňský rok firma přepravila necelý milion cestujících, zaměstnává zhruba stovku lidí. Kromě zánovních vozů z Německa jezdí s devíti vozidly řady 810 a má pronajaté dvě modernizované soupravy ze ŽOS Zvolen, které jsou slovenskou obdobou jednotek Regionova.