Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kupovala v e-shopu sušičku, zaplatila hackerům. Napálily se desítky lidí

  18:03aktualizováno  18:03
Hackeři na začátku roku zaútočili na peněženky zákazníků obchodu electro.cz. O peníze přišly desítky lidí. Návštěvníci byli při objednání zboží v e-shopu přesměrováni na falešné stránky a posílali peníze na bankovní účty hackerů. Policie případ stále vyšetřuje.

Útok se na začátku letošního roku odehrál během několika hodin, současným klientům už nebezpečí nehrozí. | foto: repro

Jana Voleníková z Liberce si chtěla koupit v povánočních slevách sušičku. Na webu electro.cz si vybrala zboží. Až o týden později se na policii dozvěděla, že ji napálili hackeři. Při objednávání zboží se ocitla na falešné stránce, na které potvrdila objednávku a poslala nevědomky 15 tisíc korun na účet podvodníků.

Obětí stejného phishingového útoku se podle informací iDNES.cz stalo asi padesát lidí, zhruba polovina z nich přišla o peníze. Falešná webová stránka byla sofistikovaná a zákazník mohl těžko poznat, že nejde o původní e-shop. Policie už zmrazila několik bankovních účtů podvodníků, ti však ještě předtím stihli přijaté platby od poloviny podvedených převést dál. Případ se zatím stále vyšetřuje.

Má nést odpovědnost e-shop?

Podvedená žena z Liberce se domnívá, že zodpovědnost by měl nést internetový obchod. „Chci uplatňovat náhradu škody po e-shopu, myslím, že neměl dostatečně zabezpečené stránky,“ uvedla.

Jednatel společnosti Reba International, která e-shop provozuje, Petr Chmelař, nechtěl detaily případu sdělovat kvůli policejnímu vyšetřování, slíbil však, že se se zákazníky finančně vyrovná, přestože i jeho obchod se stal součástí podvodu.

„Jak byl podvod technicky proveden, ví policie. My jsme také poškození. V žádném případě nejsme viníkem. Jako firma potřebujeme udržet své dobré jméno, a proto se s poškozenými lidmi finančně vypořádáme,“ uvedl. Kompenzaci chce okradeným lidem poskytnout, až bude ukončeno policejní vyšetřování.

Chmelař pouze upřesnil, že útok se na začátku letošního roku odehrál během několika hodin, současným klientům už nebezpečí nehrozí. „Jsme zabezpečeni dobře,“ dodal.

Společnost na trhu působí už dlouho. Podle hodnocení zákazníků na Heureka.cz má obchod velmi dobré reference, celkové hodnocení služeb je 95 procent. „Nejsme žádní uličníci. Zakládáme si na tom, že děláme všechno správně,“ řekl jednatel.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Zisk Hyundai v Česku klesl o 92 procent na 11,9 milionu, tržby ale rostly

Dovozci vozů značky Hyundai do ČR klesl loni zisk o 92 procent na 11,9 milionu korun. Tržby naopak vzrostly o 16 procent na 10,4 miliardy korun. Vyplývá to z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řetězce šroubují ceny jen u másla a mléka, ukázalo hloubkové šetření úřadu

České úřady se dohadují o výši marže na české potraviny. Zatímco podle ministerstva zemědělství i potravinářské komory prodražují zboží Made in Czech Republic...  celý článek

Ilustrační snímek
Najíst se za stovku je už skoro nemožné. Restaurace prudce zdražily

Za vydatný oběd skládající se z kulajdy, svíčkové na smetaně, půllitru čepovaného ležáku, palačinky jako dezertu a turecké kávy na závěr hosté platili v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.