Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Válku hamburgerů okoření párky. Burger King zařadil do menu Grill Dog

  12:49aktualizováno  12:49
Burger King zařadí do stálého menu hot dogy. Tradiční „burgrárna“ se rozhodla pro nabídku párků v rohlíku kvůli atakům konkurence, která se v USA na trhu fast foodů v posledních letech rozbujela. A jednoznačně očekává úspěch.
Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King (ilustrační snímek)

Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King (ilustrační snímek) | foto: AP

Nejočekávanější a nejzřejmější uvedení produktu na trh vůbec. Tak podle portálu bbc.com hodnotí poslední krok americké sítě rychlého občerstvení Burger King její vedení.

Americký fast food hodlá 23. února přidat do stálého menu hot dogy v jeho více než sedmi tisících pobočkách v USA. A očekává, že to bude trhák, který firmě pomůže vyhrát „válku“ fast foodů.

Není to poprvé, co Burger King přišel s něčím, co do hamburgrového menu nepatří. V březnu 2015 firma do uvedla „kuřecí hranolky“ - smažené kuřecí nudličky. Nový produkt oproti očekáváním výrazně zlepšil výsledné tržby společnosti za druhé čtvrtletí.

Nové párky v rohlíku, nazvané Grill Dogs, přijdou na trh ve dvou variantách. Klasické – párek zdobený kečup, hořčicí, nakrájenou cibulí a chilli – ochucené ještě navíc sýrem s příchutí chilli. Firma počítá s cenami 1,99 dolaru za klasickou a 2,39 dolaru za chilli verzi.

Z pohledu sítě rychlého občerstvení je výhodou produktu také to, že k jeho přípravě nepotřebuje kupovat nové zařízení.

„Chtěli bychom, aby se z Grill Dogu stal Whopper párků v rohlíku,“ řekl prezident společnosti Burger King USA Alex Macedo pro CNBC. Whopper je oblíbený americký hamburger.

Válka rychlých jídelen vrcholí

Společnost se pro zavedení novinky do trvalého menu rozhodla po testu trvajícím rok a půl. Test probíhal v menších prodejnách ve městech Salt Lake City, Memphis, Baltimore, Detroit a Kansas City. Plány na uvedení hot dogů na trh se totiž neměly vyzradit příliš brzy.

Síť Burger King není jedinou, která musela kvůli konkurenčnímu boji udělat v poslední době změny. McDonald ́s začal nabízet zákazníkům snídaně po celý den, zatímco restaurace Wendy zařadila menu čtyři za čtyři dolary, umožňuje tak zákazníkům platit čtyři dolary za čtyři položky menu. Síť Shake Shack láká od ledna strávníky na kuřecí hamburger „Chick’n Shack“.

Zda bude tah Burger Kingu úspěšný, není zatím jisté. Třeba v roce 2013, síť zahájila prodej „Satisfries“ – nízkokalorické alternativy hranolků. Zákazníci na ně ovšem neměli zdaleka takovou chuť, jak firma předpokládala, a tak „zdravá“ varianta z menu zase rychle zmizela.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.