Nepřímo má v tomto propadu prsty největší konkurent Burger Kingu, McDonald´s. V říjnu přišel s dolarovým menu a donutil soupeře k podobnému tahu. Investoři tak najednou začali pochybovat a výnosnosti toho, co kupují.
Navíc se konsorcium podle listu New York Times (NYT) dostalo do potíží se sháněním peněz. Největší výrobce nápojů na světě tak musel ustoupit a z restrukturalizačního tahu bude mít jen dvě třetiny původně plánované sumy.
Podle NYT se ale hamburgerového přívěsku chce zbavit tak rychle, že dokonce pomůže kupcům s financováním. Po třiceti měsících vyjednávání tak bude mít o jednu aktivitu méně a soustředí se na nápojový trh.
Jak podotkl jeden z analytiků citovaných internetovým Financial Times, prodej 11 tisíc restaurací po celém světě nebude mít pro Diageo výrazný ekonomický přínos, ale ukončí období zmatků a dlouhodobě zvýší jeho důvěryhodnost.