Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hamé expanduje na Slovensku, kupuje prešovského výrobce tatarek Doma

  10:47aktualizováno  10:47
Výrobce balených potravin Hamé expanduje na slovenském trhu. V Bratislavě ve čtvrtek oznámil akvizici největšího tamního výrobce majonéz, dressingů, ochucených a tatarských omáček prešovské společnosti Doma.

Hamé koupilo slovenského výrobce tatarek Doma. | foto: Doma

„Výrobky tradiční slovenské firmy Doma vhodně doplní a rozšíří portfolio Hamé a umožní nám lépe bojovat s mezinárodní konkurencí. Chceme výrobu na Slovensku i nadále rozvíjet a využít synergických efektů s celou skupinou Hamé, která působí na více trzích a má silnou pozici na retailovém trhu,“ uvedl generální ředitel skupiny Hamé Martin Štrupl.

Potravinářská společnost tak získá závod s 50 zaměstnanci a ročním obratem kolem pěti milionů eur, tedy přes 137 milionů korun. Vedle omáček je společnost Doma také jediným slovenským zpracovatelem konzumních vajec na tekuté a sušené vaječné výrobky. Doma rovněž vyrábí řadu privátních značek pro obchodní řetězce jako je Albert nebo Tesco.

Dosavadním vlastníkem firmy byl slovenský podnikatel Jozef Polomský. Součástí akvizice však není segment pracích prášků a gelů, které prešovská společnost nabízí pod značkou Nice.

Pro Hamé je Slovensko druhý nejdůležitější trh. V prvním pololetí letošního roku tam společnost utržila 15,5 milionu eur, což je meziroční nárůst o 3 procenta. Celkové tržby Hamé na všech trzích dosáhly ze prvních šest měsíců 92,8 milionů euro a meziročně tak narostly o sedm procent. Dnes už se 51 procent tržeb Hamé tvoří v zahraničí. Vedle Slovenska provozuje Hamé také výrobní závody v Rusku a Rumunsku. Firmu od roku 2008 vlastní islandská společnost Nordic Partners.

Stejně jako v Česku se Hamé i na Slovensku stalo hlavním partnerem tamního biatlonového týmu. Spolupráce s českými biatlonisty, kteří uspěli na olympiádě v Soči, se pro společnost ukázala být mimořádně úspěšná. „Jelikož Hamé je partnerem i českého biatlonu, dojde k širšímu propojení marketingu v rámci velmi úzce spolupracujících biatlonový svazů v bývalém federálním prostoru,“ prohlásil prezident Slovenského svazu biatlonu Ján Hyža.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Další dovolenkový rozchod za stamiliony: Invii utekl Exim Tours

Největší on-line prodejce dovolených Invia přichází o dalšího velkého partnera. Odešly od ní dvě největší tuzemské cestovní kanceláře. Po CK Fischer vypověděla...  celý článek

V newyorském obchodě Amazon Go nelze platit hotově. Členové klubu platí pomocí...
Amazon pokračuje v nákupní jízdě, převezme velký řetězec s potravinami

Největší světový internetový prodejce Amazon se dohodl na převzetí řetězce obchodů s potravinami Whole Foods Market, zaplatí za něj zhruba 13,7 miliardy dolarů...  celý článek

Siemens Elektromotory ve Frenštátě pod Radhoštěm. (9. května 2017)
Siemens v Česku investuje sedm miliard. Chce tu vyvíjet elektromotory

Německý koncern Siemens oznámil rozsáhlou expanzi v Česku. Do svých závodů hodlá v příštích letech investovat sedm miliard korun. Kromě modernizace stávajících...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.