Oznámila to mediální zástupkyně Molinari Kateřina Wheeler. Hodnotu transakce ani podíl však neuvedla.
"Východní Evropa spolu se Severní Evropou se staly pro společnost Molinari pro několik příštích let klíčovými trhy. Akvizice společnosti Hanácká kyselka umožní Molinari svým premiérovým vstupem na trh nealkoholických nápojů silně posílit distribuční síť," uvedla Kateřina Wheeler.
Jak se prodávají minerálky v České republice?Vody se prodávají čím dál více v akcích, snaží se zaujmout novými příchutěmi. Více v časopise Retail Info Plus. |
Molinari je sedmým největším výrobcem alkoholických nápojů v Itálii. Má světové prvenství v prodeji nápoje sambuca, vlastní také palírnu Ceschia, která vyrábí prémiovou Grappu.
Hanácká kyselka patří k nejvýznamnějším výrobcům minerálních vod v ČR, vyrábí také pod privátními značkami Odyseus, Hruška a pro zahraniční trhy pod značkou Mostini. Exportuje na Slovensko, do Austrálie a do USA.
V roce 2011 firmě vzrostly tržby za prodej vlastních výrobků a služeb na zhruba 305 milionů korun, uvedla ČTK. Meziročně si tak polepšila o 22 milionů korun. Prodala přes 45 milionů litrů minerálních vod. Loňské výsledky společnosti zatím nezveřejnila.
Majoritním vlastníkem Hanácké kyselky, jejíž základní kapitál je 2,9 milionu korun, byla letos na jaře jedna fyzická osoba a zhruba třetinový podíl vlastnila firma DK Invest. Hanácká kyselka zásobuje svou produkcí kromě tuzemského trhu také obchodníky na Slovensku a v USA. Firma zaměstnává asi sto lidí.