Továrna - ilustrační foto.

Továrna - ilustrační foto. - Továrna. | foto: Profimedia.cz

Hella včera otevřela nové pracoviště

  • 7
Kvůli krizi propustila před časem Hella Autotechnik Mohelnice 360 lidí. Teď paradoxně otevírá nový provoz pro vývoj a výrobu montážních systémů pro výrobu autoreflektorů a měřicích a testovacích strojů.

"Je pravda, že jsme museli kvůli omezení zakázek propouštět. Nové pracoviště je však výsledkem dlouhodobé koncepce. Posune nás zase o stupeň výš. My už dnes určujeme standardy pro celou Hellu včetně mateřské firmy v Německu," sdělil generální ředitel společnosti, vyrábějící reflektory pro automobily Škoda a některé světové značky, Oldřich Svoboda.

Stroje vyvinuté a vyrobené na novém pracovišti budou používat zaměstnanci ve výrobě reflektorů. "Nebude to jen u nás, ale také v dalších závodech Helly v pěti zemích včetně Mexika," řekl Svoboda.

Nový provoz zaměstnává čtyřicet špičkových konstruktérů, techniků, programátorů a operátorů, kteří jsou schopni vymýšlet a vyrobit moderní stroje. "Není cílem vyrobit stroje od nuly, takže součástky budeme nakupovat. Jinak všechno od výkresů přes kompletaci až po testování se odehraje u nás," uvedl šéf nového provozu František Jáně.

S novým provozem má teď firma třináct set lidí, z toho ve vývoji jich pracují dvě stovky. "Není běžné, aby skoro šestina zaměstnanců firmy pracovala na vývoji a testování nových materiálů, technologií a strojů jako u nás," sdělil šéf mohelnické Helly Oldřich Svoboda.

Tím ale podle něj firma v oblasti vývoje zdaleka nekončí. "Konstruktérská a technologická pracoviště budeme ještě dál posilovat, protože ve špičkových technologiích vidíme naši budoucnost. Už dnes jsme prakticky největším výzkumným a vývojovým centrem celého koncernu, obrazně řečeno jsme pupkem celé Helly," podotkl Svoboda.

Hella Mohelnice byla založena v roce 1992 jako dceřiná společnost německého koncernu Hella se sídlem v Lippstadtu. Koncern je jedním z největších světových výrobců autoreflektorů.

Původně měla vyrábět jen reflektory pro automobilku Škoda. Postupně se její produkce rozšířila o další světové značky, například Volkswagen, Scania, Ford, Daimler Chrysler, Audi a další. Zpočátku zaměstnávala mohelnická Hella jen sto sedmdesát zaměstnanců. Z tohoto stavu se počet zaměstnanců postupně vyšplhal na zhruba desetinásobek.