Spolumajitel společnosti Herbadent Pavel Zavadil před historickými sudu ve...

Spolumajitel společnosti Herbadent Pavel Zavadil před historickými sudu ve sklepení firmy na pražském Smíchově. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Zavadil spojil byznys. Novou zubní pastu nabídne i v obřím hračkářství

  • 7
Podnikatel Pavel Zavadil, který stojí za výrobcem dentální hygieny Herbadent a hračkářstvím Hamleys, se rozhodl oba byznysy propojit. V říjnu uvede Herbadent na trh dětskou zubní pastu, která bude k dostání mimo jiné v obří prodejně hraček na pražských Příkopech.

Zubní pastu pro děti Herbadent doposud ve svém portfoliu neměl. Společnost pro ni zvolila symbol zubní víly. Součástí balení bude i dětský zubní kartáček od českého výrobce Spokar, celek by pak podle spolumajitele firmy Zavadila měl stát do sto korun.

Podnikatel stojí i za obřím pražským hračkářstvím Hamlyes. „Hamlyes je místo, kde projde mnoho rodičů s dětmi. A my máme s Herbadentem najednou produkt, který je pro děti. To, že jsem spolumajitel tady i tam mi dává možnost toho využít,“ vysvětlil Zavadil.

Prodej v Hamlyes by měla odstartovat speciální víkendová akce ve spolupráci s projektem Dětský úsměv, který se zabývá preventivní péčí o zuby v mateřských a základních školách.

„S touto organizací bychom chtěli udělat nějakou hru, kde by dětem na jednotlivých stanovištích bylo vysvětlováno, jak si správně čistit zuby. Když nasbírají všechna razítka, dostanou jako dárek naši zubní pastu,“ popsal plány Zavadil. Uvedení novinky plánuje firma doprovodit i reklamní kampaní v televizi, kinech a na internetu.

Zubních past se prodalo méně, roste zájem o elektrické kartáčky

Češi podle údajů společnosti Nielsen, která sleduje prodeje v maloobchodních prodejnách o velikosti minimálně 400 metrů čtverečních bez údajů z řetězce Makro, za posledních dvanáct měsíců utratili za zubní pasty jedna a půl miliardy korun. Útraty mírně poklesly i přesto, že produkty zdražily.

„V České republice se prodalo necelých 3,1 milionu litrů zubních past, což je přibližně o 25 tisíc litrů méně než tomu bylo ve stejném období minulého roku,“ uvádí konzultant společnosti Nielsen Matěj Bohůnek. Trhu podle něj dominují velké nadnárodní značky Colgate, Elmex, Odol, Sensodyne a Signal. Český Herbadent, který letos slaví 120 let, podle Zavadila neovládá ani procento trhu.

Naopak rostly prodeje zubních kartáčků. Za posledních dvanáct měsíců se jich prodalo o osmnáct procent více, přičemž v nemalé míře se na tom podílely elektrické zubní kartáčky. Těch se prodalo o dvě třetiny více. „Ani běžné a mezizubní kartáčky ovšem nezahálely a zaznamenaly 11procentní, respektive 17procentní nárůst,“ dodal Bohůnek.