Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Češi jsou náročnější. K pobytům chtějí vstupenky či wellness zdarma

  • 59
Nabídek na pobyty na tuzemských horách se slevou přibývá. A s nimi i vybíravějších hostů, kteří dávají přednost plnému servisu před polopenzí. Slevové servery se přes léto hemžily all-inclusive pobyty v Krkonoších, Beskydech a jiných horách. Hoteliéři si jimi částečně snažili zahojit rány ze špatné zimy.

Češi se už nespokojí se snídaní a večeří, přípitkem a slevou na vstup do bazénu. Chtějí wellness procedury, lístky na památky, zapůjčení kol a další služby. A to vše pokud možno v balíčku se slevou, která dosahuje desítek procent.

Z průzkumu iDNES.cz mezi největšími slevovými portály vyplývá, že přibývá výhodných nabídek pobytů v tuzemsku a letních pobytů na tuzemských horách. „Můžeme potvrdit, že nárůst byl velký. Myslíme si, že si hoteliéři do jisté míry hojili výsledky ze zimy,“ tvrdí Marie Chytilová, ředitelka největšího slevového portálu Slevomat, který má 45 procent na trhu nakupování v hromadných slevách přes internet. Řada hoteliérů zlevnila o desítky procent, ale někdy až o půlku své all-inclusive pobyty.

Podle Slevomatu letos vůbec poprvé v počtu nabídek vedou all-inclusive pobyty v Česku nad tradičními nabídkami, tedy polopenzemi na horách a v lázních. „Byl o to obrovský zájem, který jsme nečekali,“ popsala ředitelka Slevomatu. „Během tohoto jara a léta sledujeme mírně rostoucí zájem o pobyty na českých horách. Odhadem jde o meziroční růst ve výši 5 – 10 procent,“ potvrzuje ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik.

Byznys na horách letos v zimě dostal tvrdou ránu, sněhu bylo málo a někteří vlekaři utrpěli těžké ztráty. Lyžařská sezona trvala zhruba o padesát dní méně oproti normálu a horská střediska měla také kvůli nedostatku sněhu jednu z nejhorších sezon za poslední dvě dekády. (více o problémech zde)

Je tedy opravdu možné, že do určité míry špatná zima zvýšený zájem ovlivnila, ale na druhou stranu trh by rostl i bez ohledu na počasí, shodují se slevové servery.

„Nelze to říci globálně, nicméně v některých případech hraje i špatná zima svou roli,“ uvedl spoluzakladatel slevového portálu Vykupto Tomáš Bártla. „Dává to logiku, nicméně pobyty obecně jsou nejsilnějším segmentem u slevových portálů. Vidím to tak, že se hoteliéři spíše naučili lépe s tímto prodejním kanálem pracovat a využívat pro více balíčků,“ domnívá se Jaroslav Stuchlík z vyhledávače slev Raketa.cz.

Více se cestuje za jídlem

Podle Bártly jsou lidé při výběru tuzemských pobytů náročnější. Chtějí balíčky s komplexním servisem. „Kromě ubytování a stravování jsou jejich součástí nejčastěji wellness procedury, možnosti vypůjčení sportovního vybavení či vstupenky na turistické atrakce v blízkém okolí,“ řekl. Nejžádanějšími jsou pobyty pro děti zdarma nebo zajištění regionálních slevových karet typu Lipno Card.

Vedle pobytů roste mezi Čechy také obliba gurmánských zážitků, někdy jsou přitom lidé ochotni za jídlem cestovat daleko. „Nově také sledujeme trend, kdy lidé například z Prahy neváhají za vyhlášenými gastronomickými zážitky cestovat i do různých koutů republiky a lidé z regionů pak jezdí do metropole,“ popsala ředitelka Slevomatu. Obecně jsou ve slevách na restaurační služby na vzestupu kromě pizzy, tataráků, kuřecích křídel a sushi také burgery nebo asijská kuchyně.

Podzimním evergreenem slevových portálů jsou wellness pobyty a vinné sklípky na Moravě. „Poptávka po tomto druhu pobytů přitom obvykle výrazně převyšuje kapacitu v dané oblasti. Největší zájem o tyto vinařské pobyty bývá zejména v Mikulově a Lednici v průběhu celého září a ještě začátkem října,“ uvedl Kováčik ze Skrz.cz.